[Wikipl-l] Wybór arbitrów KA

Wikipedysta Lajsikonik mieclawii w wp.pl
Nie, 9 Mar 2008, 08:58:33 UTC

> Jest też oczywiste, że nawet najlepsze rozwiązania zawsze spotkają się
> z oporem, z różnych pobudek. Szkoda tylko, że krytyków nigdy jakoś nie
> stać na odszczekanie tego, co kiedyś wygadywali. Po OUA Joymastera
> wielu rozsądnych wikipedystów chrzaniło (bo nie da się tego inaczej
> określić), że to koniec adminów na pl. że zaraz poleci Roo, WarX i
> bógwiektojeszcze. Po wybraniu KA były podobne głosy.
>
> szw.

Formuła KA jako organu z definicji zajmującego się sporami
interpersonalnymi jak dla mnie czyni ten organ bezużytycznym w
rozwiązywaniu wielu istotniejszych niż personalne przepychanki spraw
Wikipedii. Chociażby poruszanej w dyskusji nad reformą sprawy długich
blokad. Chociażby spraw typu sprawy Joymastera, której sprowadzenie do
konfliktu interpersonalnego było by jak próba przepchania kuli o
metrowej średnicy przez dwucentymetrowy otwór o kształcie kwadratu.
Prawdziwie istotne pytanie brzmi: czy wyjść z kompetencjami KA poza
spory interpersonalne, czy też utworzyć jeszcze inny organ,
zastępujący krytykowany (i słusznie) konsensus "tajnej" listy
administratorów, czy tym bardziej słusznie krytykowane decyzje
administratora pojedynczego. MSZ lepiej poszerzyć kompetencje KA, a
zmiana nazwy tego organu przy tym była by dla mnie jak najbardziej
zasadna.

pozdr

Lajsikonik

Nauka w służbie seksu!
Czy karty kredytowe podnoszą atrakcyjność
mężczyzn w oczach kobiet? Sprawdź sam :)
Kliknij: http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fdwuplciowi.html&sid=255