[Wikipl-l] Che...

szwedzki suidisz w gmail.com
Pon, 21 Sty 2008, 22:56:12 UTC

2008-01-21 (23:48:30) odder wrote:

> Widzę, że szczegóły całego zajścia nie są znane, więc napiszę, co
> wiem, a co może troszkę wyjaśnić sytuację: sprawa została potwierdzona
> przy użyciu narzędzi checkuserskich przez Szwedzkiego: Gekkott
> "walczył" ze sobą samym przy użyciu konta anonimowego, i konta
> Gekkott, o czym Szwedzki informował swego czasu na IRC-u Wikipedii
> (tak, wiem, GTW...) Ale on zna więcej szczegółów, które może zdradzić,
> więc proście o szczegóły niego ;-)

Gekkot to konto usera o zdecydowanie lewicowych poglądach i taki
też charakter - bardzo jednostronny - miały jego edycje w artykule o
Guevarze. Jednocześnie Gekkot walczył sam ze sobą, dokonując spod
własnego IP edycji podług dokładnie przeciwnej ideologii (prawicowej) i kasując
zmiany wprowadzane przez samego siebie, a także wandalizując i
blankując ten artykuł. Kiedy założył w tym samym celu pacynkę,
uznałem, że miarka się przebrała i pożegnałem Gekkota. W międzyczasie
ukazał się w Najwyższym Czasie artykuł krytyczny wobec Wikipedii,
opisujący właśnie artykuł o Che. Nie wiem, czy działalność Gekkota
była prowokacją dziennikarską, nie mam powodów, żeby tak przypuszczać,
ale raczej nie chodziło mu o edytowanie Wikipedii, lecz o wprowadzenia
zamieszania.

szw.