[Wikipl-l] po co jest Commons

Przykuta przykuta w o2.pl
Pon, 21 Sty 2008, 00:48:01 UTC

Od jakiegoś czasu obserwuję, co się dzieje w wyborach najlepszych grafik na Commons. Wikimedia Commons miało być projektem służebnym wobec innych projektów Wikimedia - swoistym, przydatnym repozytorium plików. Tymczasem tegoroczne POTY mnie co najmniej zadziwiają. Tu można zobaczyć jakie są motywacje użytkowników, aby wskazać daną grafikę za najlepszą:

http://tinyurl.com/3exe6e

Przydatność zasobów Commons jest już nieistotna. Nieistotne jest to, że medalowe grafiki nie są i może nawet nie będą nigdzie używane poza jednokrotnym umieszczeniem na stronie głównej Commons czy jednokrotnym użyciem w lokalnych Wikipediach. Ważne jest tylko ogólne wow.

Od ponad roku staram się ilustrować hasła w naszej wiki tymi najlepszymi grafikami. Ale niestety czasami poza ich techniczną doskonałością nie jestem w stanie znaleźć niczego, co pozwoliłoby je umieścić w jakimkolwiek artykule. Co ilustruje np. ta grafika:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Aitutaki_sunset_1.jpg

Zachodów Słońca mamy już dziesiątki. Gdyby ktoś chciał zobaczyć więcej problematycznych FP, to zapraszam na stronę:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Ilustrowanie/Medalowe_zasoby_Commons

pozdrawiam nieco zdegustowany

przykuta