[Wikipl-l] Ocena jakości - stopnie oceny

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Wto, 2 Gru 2008, 11:43:47 UTC

Stan Zurek pisze:
> Tak sobie dyskutujemy, ale dalej nikt nie podał jakichś sensownych
> propozycji nazewnictwa stopni. Zaproponujcie coś spójnego żeby można
> było przegłosować a nie tak będziemy gadać w nieskończoność. Zapraszam

I ja nie zaproponuję nic do głosowania (zresztą ja jestem stary =} ),
ale chcę zwrócić uwagę na jedną rzecz: jeśli to ma być system oceny
jakości, to przecież ma ona wiele aspektów. Długość jest tylko jedną z
nich. Dlatego moim zdaniem należy wybrać system nazw abstrakcyjnych,
tzn. abstrahujących od konkretnych wymagań.

"Dobry" czy "wzorcowy" (a nawet "medalowy", choć faktycznie zbyt
sentymentalny) są więc z tego punktu widzenia sensowne, a "wyczerpujący"
albo "dokładnie opatrzony przypisami" już nie, bo niechcący zawężają nam
problem. A kto wie, na co z czasem zaczniemy zwracać uwagę i jak będą
się zmieniać nasze szczegółowe kryteria? Może synonimem jakości z czasem
będzie nie długość ani ilość przypisów, tylko ilość i ranga osób, które
napiszą pozytywną recenzję hasła? Dziś to może fantazja, ale dynamika
Wikipedii jest przecież ogromna.

--
Всё идёт по плану