[Wikipl-l] Og³oszenia lokalne

Piotr PMG Gackowski pmgpmg w wp.pl
Nie, 30 Wrz 2007, 23:30:13 UTC

Tablica og³oszeñ :Tydzieñ temu og³oszenia lokalne w obserwowanych zosta³y
zwiniête, aby osobie u¿ywaj±cej m. in. '''rozdzielczo¶ci 800x600 nie
zajmowa³y ca³ego ekranu'''"

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikipedy%C5%9Bci_wed%C5%82ug_u%C5%BCywanych_rozdzielczo%C5%9Bci

800 x 600 - 10 osób
1024 x 768 - 46 osób
1152 x 864 - 7 osób
1280 x 960 - 9 osób
1280 x 1024 - 39 osób (*)

Z racji tego ¿e standardem jest jednak w internecie teraz 1024 x 768  pytam
sie ( bo mo¿e co¶ gdzies indziej jest ustalone ) dlaczego dostosowano
Og³oszenia do tej akurat rozdzielczo¶ci ? A nie do wy¿szej albo do ni¿szej
(640 x 480 te¿ by³a dobr±). Bo ? Wystarczy³o mieæ dostêp do konta admina i
ju¿ mo¿na by³o znacz±co zmieniæ co¶ co widzi du¿a czê¶æ wikipedystów ?

(*)  - mo¿liwe ze niereprezentatywne - ale zak³adam ze nieupowrzechnienie
superszeroko linka dzia³a równo na wszystkie rozdzielczo¶ci i nikogo nie
faworyzuje

A co do zarzutów Ency. Wszystkie g³osowania by³y wstawiane, wszsytkie osobno
toczone dyskusje na temat zaleceñ i takich tam by³y wstawiane. Jedyne co nie
by³o wstawiane to RFC bez trzech podpisów - gdy juz uzyska³o kworum to nawet
takie RFC by³o wstawiane. Ze wzglêdu na to ze te¿ czasem co¶ dodam - móg³by¶
powiedzieæ czego ci brak by³o w tym ?

A wstawianie tam informacji to najszybszy sposób na poinformowanie ludzi o
np. toczacym sie PUA.

>Po trzecie - w ogóle OL na stronie "Obserwowane" to nieporozumienie i
>woluntaryzm, nie wiadomo kogo, bo nie mogê doj¶æ kto to tam powiesi³. OL
>nadaj± siê albo na stronê Tablicy Og³oszeñ albo na zupe³nie inn±,
>dedykowan±
>stronê (czyli raczej nie powinien to byæ szablon).

Na osobn± stronê gdzie bedzie udawa³o kolejn± Tablicê Og³oszeñ i nikt jej
nie bedzie czyta³ poza okazjami "od wielkiego dzwona". I pó¼niej sie okarze
ze takie zasady dyskutowane od jakiego¶ czasu okaza³y siê byæ nie do koñca
przeczytane przez innych. Poza tym - nie wiem jak wy ale mi sie wydaje ze
Obserwowane s± chyba dla edytorów. Bo zwyk³emu userowi nieedytuj±cemu raczej
niezbyt potrzebne jest to ze gdzie¶ tam kto¶ poprawi³ literówkê, albo
dopisa³ jedno zdanie. Bo nie wierzê ze bêdzie pamiêta³ ca³y tekst dok³adnie.
A skoro dla edytorów jest ta strona to te og³oszenia powinny tam byæ.

>I po ostatnie - og³oszenia lokalne adminów s± ponadto niepe³ne, bo z
>jakich¶
>wzglêdów nie podaj± b. wa¿nych dla ca³ej spo³eczno¶ci informacji o
>bie¿±cych
>zdarzeniach (zreszt± nie ma ich te¿ na Tablicy Og³oszeñ). A jakich to niech
>siê admini domy¶l±. Taki stan zreszt± dowodzi, ¿e warto¶æ tych "og³oszeñ"
>jest w±tpliwa, wiêc jak najbardziej powinny byæ na stronie Obserwowane,
>je¶li ju¿ tam s±, zwiniête.

Admini sie nie domy¶laj±. Przynajmniej ja nie. Natomiast gdyby¶ zg³asza³ to
adminom to admini by to tam umie¶cili. A jezeli masz w±tpliwosci co do
adminów to mój adres znasz a ja zamieszczê linka je¿eli to bedzie dotyczy³o
wiêkszej liczby userów i bedzie bardziej p³odne ni¿ kolejna toczona dyskusja
na temat jêzyka/dialektu ¶l±skiego toczona akutualnie w kawiarence. Powiem
szczerze - naprawde niewiem czego ci by³o brak w tym szablonie.

PMG

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej WikiPL-l