[Wikipl-l] GDJ

Przykuta przykuta w o2.pl
Śro, 26 Wrz 2007, 16:43:49 UTC

> Inny, często już teraz powtarzający się scenariusz to:
> *delikwent pisze to hasło w dobrej wierze
> *ono jest szybko kasowane, przez admina, który akurat śledzi OZ.
> *delikwent pisze je jeszcze raz bo myśli, że zrobił coś źle i hasło
> się nie zapisało,
> *ono jest ponownie kasowane przez tego samego admina - delikwent
> dostaje reprymendę na stronę dyskusyjną swojego IP - ale nic z tej
> reprymendy nie rozumie, albo nie wie jak ją przeczytać
> *delikwent próbuje trzeci raz - dostaje bana i zwykle odchodzi
> *jak się bardzo wkurzy to czasem też zdarza się, że pisze list z
> [...]

Jeżeli admin nie informuje o tym użytkownika (nie delikwenta) to to jest wyłącznie wina admina, że do takiej sytuacji doprowadził, no chyba, że to IP dynamiczny, ale to i tak użytkownik powinien zobaczyć, dlaczego:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Wiatr_%28symbol%29&action=edit

w pasku edycji.

> Całkiem sporo tego typu maili do tej kolejki przychodzi już teraz i
> powstają one często właśnie w takim scenariuszu jak powyżej.
>
> Z tego właśnie względu wydaje mi się, że pomysł podtykania linku do
> tworzenia nowej strony nie jest naprawdę dobrym pomysłem. Lepiej jak
> ktoś najpierw pobawi się poprawianie literówek, potem może kliknie na
> czerwony link i napisze hasło,  którego naprawdę brakuje, potem mu
> ktoś to hasło nie wywali - a zwikizuje, potem ten ktoś popatrzy jak
> się zalogować i zacznie stopniowo czytać helpy.

Na to, od czwego zaczyna nowy nie mamy wpływu - podtykac nie trzeba. Odłóżmy ten problem na razie na bok.

> Jeśli celem wstawienia tego linku do tworzenia nowych haseł miałoby
> być zachęcenie większej liczby osób do edytowania - to IMHO znacznie
> lepszym krokiem byłoby:
> *dopracowanie helpów i ich uproszczenie
> *dalsze doskonalenie komitetu powitalnego
> *nie kąsanie newbies i traktowanie ich z życzliwością i zrozumieniem -
> oraz opieprzanie tych adminów którzy np: zbyt często banują
> użytkowników wg przedstawionego wyżej scenariusza.

Zgadzam się, przejdźmy od słów do czynów :)

przykuta