[Wikipl-l] GDJ

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Śro, 26 Wrz 2007, 13:54:37 UTC

26-09-07, Wlodzimierz Holsztynski <sennajawa w gmail.com> napisał(a):

> Wspomniałem obok "daba". Pod nos w przypadku
> biografii podsunąć należy schemat "record biohraphy",
> a więc "fields" takie jak 1.imię 2. dalsze imiona
> 3.nazwisko 4.data urodzenia 5.data śmierci 6.miejsce
> urodzenia 7. rodzina 8.wykształcenie 9.zawód 10. z czego znany?
> itd.

Są już zalążki takich pomysłów w postaci szablonów formatujących, np:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szablon:Cytuj_news

i działają od dawna, ale nie cieszą się wielkim wzięciem. Przejście na
zupełnie inny "silnik" niż MediaWiki raczej nie wchodzi natomiast w
grę - bo to by były lata pisania nowego oprogramowania, żeby go
doprowadzić do takiego stanu funkcjonalności, żeby się naprawdę
sprawdził przy pisaniu w trybie wiki i nie wymagał na starcie czytania
obszernego podręcznika użytkownika.

Trochę w tym duchu idzie też odmiana MediaWiki stosowana w projekcie OmegaWiki:

http://www.omegawiki.org/Main_Page

gdzie wprowadzany tekst ma narzucaną z góry przez formularz strukturę.

Prawda jest jednak taka, że ludzie zwykle bardzo, ale to bardzo nie
lubią wypełniać formularzy, które ich do czegoś tam zmuszają. Wolą po
prostu swobodnie pisać.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl