[Wikipl-l] commons i usuwanie grafik

Witek witekkrypczyk w gmail.com
Nie, 23 Wrz 2007, 09:53:28 UTC

23-09-07, Tomasz Ganicz <polimerek w gmail.com> napisał(a):
> Tyle, że niestety wyłącznie jest wysyłane na Commons. Wielu
> użytkowników, takich jak np: Makar - ładuje zdjęcia seriami i potem
> miesiącami nie zagląda na Commons. A czasami powody usuwania grafik są
> naprawdę idiotyczne i wystarczyłoby minimum więcej wysiłku admina,
> żeby nie trzeba było usuwać - np: kontakt z userem nie przez stronę na
> Commons lecz przez stronę jego macierzystego projektu. Na dodatek
> reguły na Commons ciągle się zmieniają i zwykły user tego wszystkiego
> nie śledzi, więc wcześniej poprawnie umieszczony obrazek po pewnym
> [...]

Jak i nic nie usprawiedliwia admina który usunął te zdjęcia z plwiki,
a wnioskuje, że chodzi raczej o szerszą grupę adminów, skoro
wspomniany wcześniej user zdążył zEKować większą ilość grafik, a nikt
go nie upomniał/zablokował po zignorowaniu upomnienia wystarczając
wcześnie. Uprawnienia do usuwania są ograniczone do adminów, właśnie
po to, żeby weryfikowali zgłoszenia użytkowników, więc ja pretensje
miał bym raczej do admino-wandali usuwających "wszystko w czym zobaczą
{{ek}}", niż do użytkownika, który ma prawo nie wiedzieć i robił coś
bezmyślnie, bo chciał wygrać w konkursie (swoją droge ciekawe, czy
zgłaszający zadanie do wikifaktorii napisał, jakie dane trzeba
obowiązkowo podać na commons).

Co do admina z commons, to co miał zrobić? Poprosić uzytkownika
zablokowanego na plwiki, aby dodał źródła do plików do których nie
miał już i tak dostępu i dodał źródła do skasowanych plików,
skonatktować się z userem który ładował te zdjęcia na plwiki (jak
skoro żeby to sprawdzić, trzeba mieć uprawnienia sysopa na
plwiki+trzeba mieć źródło, żeby wiedzieć, że o tą grafike chodzi), czy
może zostawić NPA na commons, bo na plwiki były wcześniej załadowane
dobrze?