[Wikipl-l] PRL vice PRL-u

Gemma studio w gemma.edu.pl
Wto, 11 Wrz 2007, 18:18:38 UTC

> ciekawa kwestia - i cytat, ale przepraszam Cię, nie wiem jak w nim
wyczytałeś jakoby forma z odmianą była bardziej "NPOV".
> michał "aegis maesltrom" buczyński.

Jest tam wprost napisane - z końcówką to forma nieposłuszeństwa społecznego
(w domyśle forma obraźliwa), a bez końcówki - oficjalna. Formy obraźliwe są
NPOV.

Ja w ogóle jestem za ograniczaniem końcówek, skoro wolno pisać bez nich, bo:
- jest to czytelniejsze
- ułatwia wyszukiwanie frazy (mianownik !)
- mniej opkazji do błędów ort. i poprawek po nich
- styl encyklopedyczny jest właśnie oschły a nie literacki

Poza tym nie warto popularyzować na siłę takich zastosowań pisowni, bo w
końcu zaczniemy jeździć do Monachiumu i Chicagowa.

Mam do Was to pytanie, bo czuję pod skórą, że proponowana przeze mnie zmiana
jest dość poważna i wolę nie zgłaszać zadania botowi bez konsultacji. A do
kawiarenki czy innych systemów opiniujących w samej Wikipedii z oczywistych
powodów wolę nie zgłaszać, przynajmniej osobiście :-). A może proponowana
przez mnie zmiana nie jest taka poważna?

Beno