[Wikipl-l] GNU FDL

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Czw, 6 Wrz 2007, 10:26:50 UTC

Witajcie,

Przeczytalem wlasnie artykul "Czy na pewno wiemy jak korzystać ze zdjęć
na wolnych licencjach?" i nasunela mi sie uwaga odnosnie warunkow
licencyjnych GFDL - mam wrazenie, ze zostaly one scisle skrojone dla
dokumentacji (do tego GFDL miala sluzyc) i w wielu przypadkach sa
calkiem niepraktyczne - bo jak np. strona policji wykorzystujaca zdjecie
z Wikipedii ma zamiescic odpowiednie informacje na "stronie tytulowej"?
Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi sie, ze nie mozna ot tak uznac, ze
skoro w internecie nie ma stron tytulowych, to problemu nie ma. Podobnie
w licencji jest zapisane, ze nalezy umieszczac kopie Licencji - czy
rzeczywiscie mozna to obejsc umieszczajac jedynie link do licencji?

Tyle watpliwosci,

Pozdrowienia,

Alek Tarkowski

--