[Wikipl-l] Kontrowersje związane z osobą Aleksandra Kwaśniewskiego

szwedzki suidisz w gmail.com
Pią, 12 Paź 2007, 23:46:23 UTC

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:SDU/Kontrowersje_związane_z_osobą_Aleksandra_Kwaśniewskiego

W najgorętszym momencie kampanii wyborczej, w przededniu debaty
Kwaśniewskiego z Tuskiem Mieciu wydziela z artykułu o Kwaśniewskim
rozdział o kontrowersjach i wstawia do osobnego artykułu, po
zrewertowaniu rozpoczyna SdU.

Głosowanie trwa 7 dni. W postaci proponowanej przez Miecia jest
niestety plebiscytem pt "lubię AK/nie lubię AK"; głosowanie nie
dotyczy usunięcia kontrowersji w ogóle, lecz tylko w postaci osobnego
artykułu, na co głosujący (po obu stronach) nie zwracają uwagi.

Kwaśniewski jest jedynym polskim politykiem, który na polskiej Wikipedii
posiada w tym momencie osobny rozdział poświęcony krytycznej ocenie. Sekcja kontrowersji
już w głównym artykule była rozdymana do granic zdrowego rozsądku,
w osobnym artykule przybierze zapewne błyskawicznie rozmiary i
charakter tabloidowy.

Jest to w mojej ocenie najdrastyczniejsza od chwili mojego zalogowania na Wikipedii
próba wmieszania projektu do bieżącej polityki - i na pewno pierwsza
tych rozmiarów dotycząca walki wyborczej.

Mogę cofać, rewertować, kasować - ale nie chcę łamać zasad. Mogę
zwrócić się do KA z prośbą o przywrócenie status quo sprzed działań
Mieciowych przynajmniej do daty wyborów - nie wiem, czy to dobre
wyjśćie. Na pewno wzywam do podjęcia szybkich i niestandardowych kroków; sytuacja tego wymaga.

szwedzki