[Wikipl-l] Aresztowani, zatrzymani, podejrzani, oskarżeni...

szwedzki suidisz w gmail.com
Pon, 5 Lis 2007, 22:21:02 UTC

2007-11-05 (23:15:20) Olaf Matyja wrote:

> Nie tak prosto. Zdaje się, że polskie prawo prasowe zabrania publikowania
> pełnego nazwiska osoby oskarżonej, a w każdym razie gazety zawsze dają wtedy
> inicjał nazwiska. Więc chyba nie możemy w haśle o danej osobie napisać, że
> jest o coś oskarżona, zanim nie zostanie prawomocnie skazana. Przydałaby się
> wypowiedź jakiegoś prawnika.

Opinia VaGli była w tym względzie absolutnie jednoznaczna - nie
możemy. Podobnie wypowiedziała się S3ga, a jeśli to Was nie
przekonuje, to może się skontaktować z prof. Bojarskim, dziekanem Wydziału Prawa UWr,
który to na jednym z wykładów, w których miałem ostatnio przyjemność
uczestniczyć szczegółowo rozważał wszystkie konsekwencje art. 241.

pzdr
szw.