[Wikipl-l] Use with caution: The perils of Wikipedia

Michal Rosa michal.rosa w gmail.com
Nie, 4 Lis 2007, 22:04:11 UTC

On 11/4/07, Konrad Kurzacz <konrad.kurzacz w gmail.com> wrote:
> Przed chwilką natknąłem się na świeżutki artykuł o Wikipedii w portalu
> CNN.com:
>
> http://edition.cnn.com/2007/TECH/11/02/perils.wikipedia/index.html
>
> IMHO najlepszym sposobem na poprawienie PR'u Wikipedii to poprawienie jej
> wiarygodności poprzez wprowadzenie jednej z form wersji stabilnych. To
> warunek konieczny, by nie dochodziło do sytuacji, w których wykładowcy
> zabraniają cytowania Wikipedii w pracach naukowych.

I mają rację, co więcej, to nie chodzi o to, że wykładowcy mają
zabraniać używania Wikipedii do prac naukowych ale to studenci powinni
sobie zdawać sprawę, że Wikipedii (czy innych encyklopedii) nie używa
się do "prac naukowych" bo encyklopedia nie jest tekstem źródłowym.
Dlatego ważne jest aby wszystko co możliwe było w Wikipedii
uźródłowiono aby po pierwszym kontakcie z danym hasłem wiadomo było
gdzie szukać właściwych informacji.

--
Michal "roo72" Rosa