[Wikipl-l] Dlaczego funkcja "admina" jest zła

Adam Dziura adziura w gmail.com
Sob, 26 Maj 2007, 19:54:39 UTC

Dnia Sat, 26 May 2007 17:05:14 +0200, Michal Rosa <michal.rosa w gmail.com>
napisał:

> Są administratorzy "sprzątacze" (świry, np. ja), są administratorzy
> techniczni (geniusze, np Nux) ale obaj jesteśmy "administratorami",
> moim zdanie należy rozróżnić takie funkcje.

I są też tacy, którzy lubią trochę tego i trochę tego...

Samo nadawanie uprawnień do rewertowania jest już średnio potrzebne - jest
link anuluj zmiany, w kilku skryptach jest opcja szybkiego rewertu dla
nieadminów. Więc administratorzy są potrzebni tylko do przestrzeni
Mediawiki, zablokowanych artów, blokowania userów. I niczego więcej. No
może jeszcze częściowego blokowania stron.

Więc jakiś podział mógłby być.

*Nie wiem na czym ten "użytkownik zaufany" miałby polegać. Może by to
miało być przyznawanie uprawnień dotyczących rewertowania artykułów na
zasadzie jakiegoś mini-PUA (a może nawet automatycznie po stażu/ilości
edycji oraz braku jakiegoś sprzeciwu kogoś/grupy osób z takimi samymi
uprawnieniami). Ten użytkownik mógłby też edytować arty zablokowane.

*Jeżeli użytkownik chciałby się bawić w przestrzeni Mediawiki zgłasza
prośbę na podobnych zasadach jak o flagę bota. Chyba, że by były
sprzeciwy, wtedy nie dostanie.

*Uprawnienia takie admińskie bardziej: Możliwość blokowania użytkowników,
zablokowywania stron (całkowicie). Czyli normalne PUA (takie jak teraz).

I co?

--
Pozdrowienia || Adam Dziura || http://adas.jogger.pl
Czy 10 000 małp potrafi napisać encyklopedię?	http://pl.wikipedia.org