[Wikipl-l] Propozycja zmian w szablonach

Przykuta przykuta w o2.pl
Wto, 8 Maj 2007, 15:20:24 UTC

> W zasadzie zamiast tego skomplikowanego systemu wystarczyłoby przyjąć
> zalecenie, że poszczególne wpisy w disambigu rozpoczynamy zawsze od
> linku do disambigowanej strony. Szansa na przestrzeganie tego prostego
> zalecenia będzie większa niż na to, że przyjmie się złożony mechanizm
> tworzenia dismabigów przy pomocy dwóch szablonów, z których jeden jest
> wariantowy i wymaga dwóch parametrów.

Zgadza się

przykłady podane przez Michała są jednak ciekawe - w przypadku torglodyty jest mnóstwo okresleń słownikowych - w Arizonie jest hasło, które nie brzmi dokładnie Arizona (coś tam).

Jak ja to widzę jako nie techniczny :)

W disambigu jest istotne to, co jest napisane w nawiasie danego homonimu:

*[[Lepton (mechanika kwantowa)]]
*[[Lepton (moneta)]]

a więc mechanika kwantowa i moneta

W przypadku troglodyty nie mamy ani jednego linku do ency hasła (btw - określenie technofoba informatycznego jako torglodyty to OR)

W takim przypadku można dać inne rozwiązanie, które nie myliłoby wyszukiwarki. Po * nie ma linku, więc się nie uwzględnia hasła po *, albo lepiej dajemy link z prefiksem [[wikt:Troglodyta|Troglodyta]]. Na fr wiki jest chyba nawet tak, ze jak hasło jest słownikowe, to nie pojawia się pusta strona w Wikipedii, tylko informacja o tym, że jest takie hasło w wikisłowniku (nie sprawdź, tylko jest) - chyba nie jest indeksowane, jak u nas {{nieart}}. Przypadek troglodyty jest bardzo specyficzny. Wyszukiwarka w takim przypadku wykorzystywałaby dodatkowo zasoby Wikisłownika - da się tak?

* [[Arizona (wąż)]]
* [[Arizona (stan w USA)]]
* [[Arizona (film dokumentalny)]]
* [[Okręt]] [[USS Arizona]]

Tu mamy wąż, stan w USA i film dokumentalny. Co do okrętu trzeba się zdecydować - albo [[Arizona (okręt)]] i redirect albo przenosimy w disambigu do zobacz też, gdzie umieszczamy linki bez (określeń w nawiasach) - albo jakoś inaczej oddzielamy. Hmmm, brakuje mi tu [[Arizona (wino)]] ;) Do obgadania.

Czy o to chodzi, czy problem pogrzebany jest gdzie indziej?

przykuta