[Wikipl-l] Wikipedia Beta, 0.5, 1.0, itd.

Kpjas kpj w gower.pl
Pon, 5 Mar 2007, 19:10:39 UTC

On 3/5/07, Tomasz Ganicz <polimerek at gmail.com> wrote:

> http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Version_1.0_Editorial_Team
>
> Gwoli ścisłości to nie jest taka sztuka dla sztuki, tylko proces
> selekcji artykułów o wysokiej jakości, które mają trafić na płytę DVD
> z anglojęzyczną Wikipedią. Ten projekt polega najpierw na selekcji
> dobrych artykułów, następnie na ich szczegółowej analizie i dokładnym
> sprawdzeniu wszystkich zawartych w niej faktów, tak jak to się robi w
> profesjonalnych wydawnictwach encyklopedycznych. Przy okazji wyszukuje
> się też dziury tematyczne w Wikipedii, tzn. zagadnienia, które wg.
> [...]

Trochę z innej beczki

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Kpjas/Beta

Potencjalne plusy transplantowania Wikipedia 0.5 itp do WP-PL są dość
powszechnie znane lub oczywiste, więc jako advocatus diaboli trzeba o
minusach:
* odciągnięcie od codziennych zajęć szerszych rzesz Wikipedystów
* duży nakład pracy przy iluzorycznych i odległych efektach
* zbyt wielkie zadanie dla pewnych rzesz Wikipedystów
* zniechęcenie Wikipedystów jeśli efekty mają być widoczne za ok. 10+ lat

Z tego względu przez pewien czas pokładałem nadzieje w Wikiprojektach,
ale np. nie są one zbyt żywotne i nie są praktyczne w systematycznym
dopracowywaniu artów czy też ocenie propozycji do medalu.

Pozdrowienia,
Kpjas.
--

Wikipedia - World's Greatest http://www.wikipedia.org