[Wikipl-l] Niestety po raz wtóry

Piotr "Derbeth" Kubowicz derbeth w wp.pl
Pią, 2 Mar 2007, 16:04:10 UTC

Dnia Fri, 02 Mar 2007 16:21:58 +0100, Wlodzimierz Holsztynski napisał(a):

> Nalezy cytowac zrodla, a nie podawac wlasnego widzimisie.

> Autorzy wikipedii w zadnym wypadku nie powinni sobie pozwalac na takie
> opinie.

No nie, takie postępowanie doprowadziłoby do kompletnego wariactwa. Załóżmy, że piszę o jakimś pałacu, że "zawiera unikalne przykłady barokowego zdobnictwa" oraz "cenne dzieła sztuki". Od razu można się czepiać, że dla kogoś to mogą wcale nie być unikalne a do tego owe "dzieła" dla niego to jest żadna sztuka i niby czemu mają być cenne, skoro ceny nie ma podanej. Idąc tą drogą w każdym zdaniu wstawialibyśmy w co drugim wyrazie przypis ze źródłem i więcej czasu spędzałoby się na szukaniu cytatów popierających dane z hasła niż jego pisaniu.

Są rzeczy, co do których panuje powszechna zgoda. Albert Einstein był wybitnym fizykiem, Adolf Hitler był wielkim zbrodniarzem a Mona Lisa jest cenionym obrazem (por. [[Mona Lisa]]). Stwierdzenia tego typu są przyjmowane za oczywiste i śmieszne byłoby szukanie na ich poparcie źródeł. Podejście, by każde stwierdzenie w haśle musiało być udokumentowane źródłem, uważam za groźny ekstremizm. Pedantyczna drobiazgowość podniesiona do przesady nie przyniesie nam żadnych korzyści a narazi na śmieszność i odstraszy autorów.

--
Piotr 'Derbeth' Kubowicz
Jabber id: derbeth w jabber.wp.pl

Pomóż Wikibooks stworzyć największy zbiór otwartych podręczników! http://pl.wikibooks.org/