[Wikipl-l] Zasady a NPOV

Łukasz Garczewski lgarczewski w gmail.com
Wto, 31 Lip 2007, 15:30:58 UTC

On 7/31/07, Tomasz Ganicz <polimerek w gmail.com> wrote:
> [...]

[cut]

[cut]

> Oparcie na wolnych licencjach + NPOV + zasada, że każdy może edytować
> - to absolutne podstawy "filozoficzne" działania tego projektu.

Naturalnie.

Ale to, że informacje przez nas udostępniane są "opakowane" w wolne
licencje, nie znaczy, że zawartość tego opakowania ma w jakiś sposób
je faworyzować.

Występowanie takiej faworyzacji jest, naturalnie, pewnym "systemic
bias", skrzywienien wynijącym z samej natury projektu i jego założeń.
Tak samo jak ogromna ilość artykułów z dziedziny pop kultury  w
porównaniu z artykułami specjalistycznym. Jednak to, że to jest
problem systemowy nie znaczy, że nie należy z nim walczyć czy też, że
należy go akceptować. Wręcz przeciwnie.

I tylko o to mi chodziło - o zawartość, nie o opakowanie. Podobnie jak
Hołkowi, jak mi się wydaje.

Bo i NPOV przecież też odnosi się wyłącznie do głównej przestrzeni
nazw, do artykułów.

--
Łukasz 'TOR' Garczewski