[Wikipl-l] Strona główna plwiki - czy czas na zmianę layoutu?

Piotr Banasiak sacud777 w gmail.com
Pon, 23 Kwi 2007, 19:26:14 UTC

Tak sobie właśnie wszedłam na ciekawą wiki:

http://ca.wikipedia.org/wiki/Portada

Co w niej takiego ciekawego pewnie zapytacie..., a IMO ciekawy jest
interfejs Strony głównej tej wiki, oparty na
JavaScripcie. Jest użyteczny, szybki, i daje więcej możliwości niż
obecny na plwiki.
Jak już wspomniałem ten ciekawy interfejs oparty jest na języku
JavaScript. Metoda wstawiania prosta:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Plantilla:Metacaixa
Może warto zaimplementować to na plwiki?

Wiem pewnie zaraz ktoś wyskoczy,
że przecież wiele osób ma wyłączony JavaScript w swoich przeglądarkach i że
pewnie jest to z 10% wszystkich odwiedzających. Dużo, czyż nie? Ale jest na
to rada... można tak zrobić, że jeśli ktoś ma wyłączony JavaScript to
wyświetli mu się stary layout, bez kodu JavaScript - będzie mógł swobodnie
korzystać z encyklopedii. Ale jeśli ma włączony JavaScript to kod
będzie dynamicznie podmieniał stary layout na nowy. I wszyscy będą
szczęśliwi :-)

Ktoś może pomyśleć, że po co zmieniać wygląd, obecny jest
przecież dobry, nikomu nie przeszkadza... :|
A ja myślę, że jednak warto zmienić, da to trochę świerzości na plwiki. Poza
tym musimy się rozwijać!
Nawet papier toaletowy wie, że aby żyć, trzeba się rozwijać ;)
Od lat wiadomo, że kto stoi w miejscu, nie zmienia się, ten
przepada, konkurencja go czym prędzej, czy później pokona. A tego nie chcemy!

Co wy na to? Warto odświeżyć interfejs plwiki?