[Wikipl-l] Wandalizmy w wioskach

Przykuta przykuta w o2.pl
Pią, 13 Kwi 2007, 05:23:51 UTC

Wczoraj rozmawialiśmy z polimerkiem na temat haseł o wioskach załadowanych przez bota. Mi się zamarzył raport o tym, jak wygląda sytuacja po ponad roku od załadowaniu przez bota. Poli stwierdził, że w 99% nic się nie zmieniło, w 0,5% są wandalizmy a w 0,5% niesformatowane teksty NPA.

Trochę wczoraj siadłem - wylosowałem za pomocą "losuj stronę" 100 wsi załadowanych jako stuby przez bota. Jak to więc wygląda:

60 nie było edytowanych poza botami - czasami było to tak, że tsca.bot załadował i koniec - czasami tsca.bot z adas.botem robiły poprawki - max 7 edycji, zazwyczaj 3.

6 było znacznie rozbudowanych - w tym 1% to niesformatowany tekst i prawdopodobne NPA spoza sieci

6 miało dodane zdjęcie, 1 inną grafikę - postaci związanej z wsią

11 wsi było revertowanych, w żadnej nie wisiał wandalizm

W 18 edycje ipków i zalogowanych userów to drobne uzupełnienia w infoboxie lub dodanie szablonu nawigacyjnego gminy.

Największym problemem jednak jest weryfikacja danych - i uzupełnienia.

Tak czy siak ok. 5% artykułów o polskich wsiach zostało znacznie (2-3 akapity) rozbudowanych w ciągu roku. Zakładając, że nowych użytkowników będzie przybywać, można spodziewać się szybszego tempa ich rozwoju.

Jeżeli ktoś chce, to niech wylosuje kolejne 100 ;) ale to uciążliwa robota - bo to nie jest tak, że co drugie wylosowane hasło to polska wieś i trzeba zerkać w historię edycji.

Przykuta

P.S. Nie brałem pod uwagę nowych wsi dodawanych po tsca.bocie, głównie przez Lajsikonika i dodawanych wcześniej, przed tsca.botem. Jednak na tych 100 utworzonych przez bota, 12 było załadowanych przed i po bocie.