[Wikipl-l] Linki zewnętrzne ( było: Linki zewnętrzne ) ;)

Gemma studio w gemma.edu.pl
Śro, 25 Paź 2006, 08:35:02 UTC

> From: "Przemyslaw 'BlueShade' Idzkiewicz"
> nie wiem, czy tylko ja to czuję, ale uważam, że cała ta dyskusja na temat
> płatnych linków i linkowania do komercyjnych lub niekomercyjnych serwisów
> jakoś nie pasuje do wikipedii...

No, nareszcie się ktoś inteligentny odezwał. Ja w ogóle tego durnego wątku
nie czytam, bo ludzie, którzy w nim biorą udział, zapomnieli o celach
Wikipedii. Zaczął całą paranoję KPJas, bredząc coś o interesach Wikipedii i
interesach likowanych stron, i o tym, kto więcej na tym korzysta. I to w
dodatku Ojciec Założyciel tak przypierd... Zresztą zwróciłem mu wtedy uwagę,
że mu się coś pomyliło, i że Wikipedia nie ma żadnych interesów, i że w
ogóle nie można tak pojmować naszego wolontariatu, bo nie robimy tego
wszystkiego dla Wikipedii, tylko dla ludzi.

Wszyscy wiecie (podobno), że Wikipedia jest po to, by każdy mógł robić sobie
z jej zawartością wszystko, co mu się zachce, łącznie z robieniem na niej
interesów. Co więc Was, kurna obchodzi, jaki charakter ma strona linkowana
do Wikipedii? JEDYNYM KRYTERIUM JEST, CZY OBCA STRONA WWW PRZYDA SIĘ
CZYTELNIKOWI WIKIPEDII. To, czy ktoś na tym linku zarabia, nie powinno nas w
ogóle obchodzić, bo nie od tego jest Wikipedia, by się tym zajmować. Tak
więc przestańcie omawiać tu ten chory marketing wikipediowy, bo zaczynacie
się zachowywać, jak najgorsze mendy handlowcy i akwizytorzy.

Beno