[Wikipl-l] Linki zewnętrzne ( było: Linki zewnętrzne ) ;)

Przemyslaw 'BlueShade' Idzkiewicz blue w wave460.net
Śro, 25 Paź 2006, 00:01:46 UTC

nie wiem, czy tylko ja to czuję, ale uważam, że cała ta dyskusja na temat
płatnych linków i linkowania do komercyjnych lub niekomercyjnych serwisów
jakoś nie pasuje do wikipedii...

naszym celem jest stworzenie jak najlepszego, wolnego źródła wiedzy...
bez względu na to, czy źródło to przynosi nam korzyści finansowe, czy
nie, bez względu na to, czy opiera się o źródła komercyjne, niekomercyjne
i czy odnośniki w artykułach mają powiązania z czyimś biznesem i docelowe
strony są dla kogoś dochodowe, czy nie ...

i to powinno być jedyne kryterium - linki w artykule powinny
maksymalizować jego wartość - z tego powodu
* powinny być powiązane z artykułem - bo jeśli user szuka informacji na
dany temat, to raczej nie potrzebne mu są wielkie portale, w których dany
temat ginie jak kropla w morzu, a dodatkowe konkretne informacje - i do
takich informacji powinny linki kierować...
* nie powinno być ich za wiele - bo nie mamy na celu, jak to już zostało
wielokrotnie zauważone, tworzenia kolejnego katalogu linków - a za to
powinny być ograniczone do tych najbardziej wartościowych
* nie powinien mieć znaczenia ich status "ekonomiczny" - bo interesują nas
najbardziej wartościowe treści, a nie czy ktoś na nich zarabia, czy nie...

a wikispam powinien być tępiony z czysto administracyjnej przyczyny - bo
nawet, jeśli dodawane są wartościowe linki, to ich masowe dodawanie
przysparza pracy kontrybuującym do wikipedii - z tych samych przyczyn
tępiony jest wandalizm - nie dlatego, że pogarsza artykuły - bo w długim
okresie, artykuły i tak zostaną prędzej, czy później poprawione, ale
dlatego, że ktoś niszczy cudzą pracę i przysparza dodatkowego wysiłku...

regards,
    blue.

--
"A breathalyzer? Was this guy serious? Those pedestrians had been
extremely agile. There was no way Butch could have mowed down as many as