[Wikipl-l] Linki zewnętrzne

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Czw, 12 Paź 2006, 09:34:00 UTC

> Ciekawe, niby jesteśmy przeciwko linkowiskom, ale Ty podchodzisz bardzo
> niezdecydowanie. Generalnie..., o ile rzeczywiście (kto ocenia?) mogą
> zainteresować (kto ocenia?) czytelnika (którego? czym? jakaś statystyka?
> niektórych czytelników mogą interesować legalne domy publiczne - więc link
> dozwalamy?), trzeba tego pilnować (jak? z punktu generalnego podejścia?).
> Rodzi to same kłopoty interpretacyjne, możliwość ataków i oskarżeń o
> stronniczość, jeśli nie gorzej. Jestem nadal przeciwko odnośnikom
> zewnętrznym za wyjątkiem ściśle określonych przypadków, jak ten, który podał
> [...]

Na to wszystko jest jedna dobra odpowiedź - użyj swojego rozumu. Jeśli
nie masz żadnego osobistego interesu w zostawieniu lub nie określonego
linku, to zapewne podejmiesz właściwą decyzję, w szczególności jeśli
troszczysz się stale o dany artykuł (np. o twoim mieście). Zbyt wielu
sporów na temat linków zewnętrznych między samymi wikipedystami
właściwie nie ma, można więc uznać że istnieje ogólna zgoda i
zrozumienie co do tego co warto, a czego nie warto wstawiać, która
jest ogólnie opisana w zaleceniach na ten temat. Często natomiast
zdarzają się utarczki z osobami, które nie robią nic innego oprócz
dodawania linków - te osoby będą to jednak nadal czyniły, niezależnie
od tego jak zamienimy zasady wstawiania linków, bo one po prostu już
teraz je olewają.

Co do linków zewnętrznych to istnieje dość powszechna opinia, że one
jednak są przydatne dla czytelnika, co więcej wiele osób twierdzi, że
choć Wikipedia oczywiście nie jest zbiorem linków, to jednak te
wyselekcjonowane linki, które są w hasłach, są bardzo często tymi, do
których naprawdę warto zajrzeć, aby poczytać coś więcej na dany temat,
są one zatem dla czytelnika jak najbardziej przydatne.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl