[Wikipl-l] Sidebar (By³o: G³osowania)

Holek holek.n w gmail.com
Wto, 29 Sie 2006, 15:29:15 UTC

Coraz czê¶ciej s³yszê g³osy sprzeciwu takie, jak poda³ Przykuta w
poprzednim temacie. G³osy te zwrócone w moj± stronê maj± mi za z³ê
zmianê Sidebara (tych menu po lewej). Wiêkszo¶æ z nich jednomy¶lnie
mówi "bo my siê przyzwyczaili¶my". Ale o tym zaraz na poczatek
przytoczê czê¶æ poprzedniej dyskusji:

> Ogólnie proponujê - wpierw co¶ obgadaæ, postaraæ siê ustaliæ konsensus, a jak bêd± g³osy sprzeciwu, kwestie dyskusyjne, to w ostateczno¶ci stawiaæ to co¶ pod g³osowanie.

Pierwszy raz zmieni³em menu to po paru godzinach zosta³a przywrócona
poprzednia wersja (i bardzo dobrze wtedy zrobi³ WarX, bo zrobi³em to
bez porozumienia z nikim).

Teraz poinformowa³em o tym, ¿e mam zamiar zmieniæ menusy. Pisa³em o
tym w kawiarence, da³em link w temacie IRC-a. Gdy tylko jaki¶ temat na
IRC-u zachacza³ o menusy, dawa³em link do propozycji zamian. W swoich
propozycjach próbowa³em kierowaæ siê powy¿sz± wypowiedzi± Przykuty.

"A jak bêd± g³osy sprzeciwu, kwestie dyskusyjne, to w ostateczno¶ci
stawiaæ to co¶ pod g³osowanie."

Takich kwestii dyskusyjnych by³o bardzo ma³o, g³osów sprzeciwu nie
widzia³em. Wiêc o co Wam, kurde, chodzi? Dopiero po 20 (s³ownie
_dwudziestu_) dniach zmieni³em uk³ad menu...

Druga rzecz: teraz sypi± siê na mnie gromy, ¿e menusy siê nie
podobaj±, ¿e to, ¿e tamto, ¿e owamto. Najczê¶ciej powtarzanym
argumentem przeciwników nowego sidebara jest "bo ja siê przyzwyczai³em
do poprzedniego uk³adu". A nie pomy¶la³e¶, drogi Wikipedysto, ¿e taki
uk³ad mo¿e byæ niewygodny dla IPeków? Sam, gdy pierwszy raz spotka³em
siê z Wiki nie mog³em sobie poradziæ z dotarciem do czegokolwiek,
je¶li nie wiedzia³em _konkretnie_, czego szukam. (Bo je¶li wiesz
konkretnie, to wystarczy wpisaæ w wyszukiwarce). Teraz w menu jest
dostêp do strony [[Wikipedia:Kategorie G³ówne]], która zawiera linki
do wszystkich najwa¿niejszych kategorii w Wikipedii. Jako IPek nawet
nie wiedzia³em, ¿e na wiki jest co¶ takiego jak kategoria artyku³ów.
Sk±d maj± to wiedzieæ inne zupe³nie niezwi±zani z Wikipedi± ludziaki?

Jedynym logicznym argumentem jaki osobi¶cie us³ysza³em by³ g³os tsca,
który mówi, ¿e przy nowym menu nie widaæ pozycji Linkuj±cych, przez co
trzeba przesuwaæ stronê. No i to jest, tak jak powiedzia³em, jedyny
logiczny argument. (Próbujê co¶ z tym zrobiæ ;))

A propos przyzwyczajenia do starego uk³adu: Skoro byli¶cie do niego
przyzwyczajeni, to znaczy, ¿e wszyscy ca³y czas klikali¶cie Bie¿±ce
wydarzenia albo Dary pieniê¿ne? Przecie¿ te opcje zosta³y w nowym menu
(Dary pieniê¿ne powêdrowa³y do stopki, a Bie¿±ce wydarzenia s± na
stronie g³ównej i nie ma potrzeby, aby by³y widoczne na ka¿dej
stronie).

P.S. Rosjanie maj± takie fajne przys³owie: "Prywykniesz, prywykniesz.
Jak nie prywykniesz, to padochniesz." ;)

--
Micha³ "Ho³ek" Po³tyn

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej WikiPL-l