[Wikipl-l] M.Rosa Administrator

Bartek Szumski szumyk w poczta.onet.pl
Pon, 28 Sie 2006, 09:55:20 UTC

From: "Michał Rosa"
On 8/28/06, Bartek Szumski <szumyk w poczta.onet.pl>
>Bo o jest misja specjalna.

Nie nie jest. I najlepiej dla niej jak tak jak najdłużej pozostanie.
Lepszych 5 administratorów którzy od czasu do czasu korzystają z umiarem i
rozsądkiem ze swych uprawnień niż jeden który jest tylko cieciem i szybko
wykona szkodliwe działania.

>Zgadzam się z powyższym z wyjątkiem tego "nie pisze artykułów" -
>jestem takim adminem i jestem z tego dumny bo ja tak właśnie rozumiem
>część zadań stawianych przed administratorem - admin dba o dobro
>projektu, a to oznacza także czyszczenie, sprzątanie, głosowanie i
>pilnowanie.

I w takim rozumowaniu lansowanym przez takich samych administratorów leży
właśnie problem.
Jeśli dochodzimy do takiego rozwoju Wikipedii że niezbędni są CIECIE to
utwórzmy taką "funkcję" CIEĆ

Administrator który nie jest lub po zostaniu adminem przestał być
Wikipedystą - czyli osobą piszącą artykuły może być pożyteczny czyli zostać
cieciem (choć ja w to wątpię) ale nie powinien być administratorem - kimś
kto dba o całość Projektu Wikipedia.

>To jest właśnie to o czym już mówię od pewnego czasu - administracja
>jest, a właściwie powinna być, '''funkcją'''.  Administratorzy czy
>ciecie są właśnie od pilnowania przestrzegania porządku w każdym
>znaczeniu tego słowa - i dlatego powinna być wprowadzona różnica
>pomiędzy "stopniem zaufanie" (dobry, doświadczony, zaufany
>Wikipedysta), a '''funkcją''' administratora - osoby która pilnuje i
>lata z miotłą za innymi.

Nie nie i jeszcze raz NIE !

bardzo szybko takie osoby tylko siedzą na ircu gadają o .... i bawią się
wikipedią - nie wierzysz zajrzyj sam :(
To smutne ale i naturalne bo rej wodzą tam osoby młode wiekiem.

>W idealnym świecie bez wandali, osób nie łamiących podstawowych zasad

Tak ale do obserwacji OZ, napraw po wandalach itd. (poza blokowaniem - stąd
pomysł ciecia) nie trzeba być administratorem.
To nie jest wyścig, ani w ilości artykułów (a dla niektórych jest) ani w
szybkości zablokowania wandala, jakie ma znaczenie czy wandalizm zostanie
naprawiony 5 minut po wandalizmie czy godzinę po , czy tez kilka dni po ?

> Jego misją jest doświadczenie w tworzeniu encyklopedii i jej dalszy
> rozwój.
> Zgadza się, a co się z tym wiąże - sprzątanie itd. (zobacz wyżej).

Nie, żeby sprzątać nie trzeba być adminem i sprzątają wszyscy - w
zdecydowanej większości sprzątają NIE administratorzy !

>  Wiąże się też z tym
> przestrzeganie i tworzenie nowych zasad - bo niestety nie dla
> wszystkich przestrzeganie zdroworozsądkowych zasad jest oczywiste, a
> więc niektóre rzeczy należy kodyfikować.

Właśnie pisałem tysiące dyskusji głosowań ..... rodzące tysiące nowych
konfliktów głosowań dyskusji ...
Wystarczy popatrzeć na głupoty jakie wypisują ludzie pod głosowaniem na
administratora MesserWoland.

>Patrolowanie OZ to zabawka?  Sprzątanie po wandalach to zabawka?
>Kasowanie grafik NPA to zabawka?  itd., itp.

Tak - zabawa w odróżnieniu od "praca" pisanie artykułów.

>Obie te dobrowolnie wybrane funkcje są potrzebne i bez
>siebie istnieć nie mogą.  Chciałbym widzieć jak wyglądałaby Wikipedia
>gdyby wszyscy tylko "pisali hasła", a nikt nie zajmował się techniczną
>i administracyjną stroną Wikipedii.

Chciałbyś wiedzieć jak  ? Zajrzyj do historii zmian:-)

--
>Michał Rosa

Jeszcze raz najważniejsze Administrator który nie jest lub po zostaniu
adminem przestał być Wikipedystą traci prawo do bycia ADMINISTRATOREM

Szumyk

PS. A tak na marginesie, a co na to rodzice tych administratorów którzy non
stop siedzą na wikipedi i ircu, co na to ich żony, mężowie i dzieci dla
których nie mają czasu ? Wikipedioholizm należy leczyć - dlatego dla
wszystkich którzy przesadzają ban na miesiąc powinno się dawać
automatycznie.