[Wikipl-l] Podpisy

Gabriel Tendera 149150 w student.pwr.wroc.pl
Czw, 17 Sie 2006, 18:39:01 UTC

Michal Rosa wrote:
> Czy jest jakieś silne przeciwwskazanie aby nie podpisywać się
> szablonem, np {{roo72}} zamiast tyldami?  Rozumiem, że szablon wtedy
> linkuje do setek, jeżeli nie tysięcy miejsc ale czy to stanowi jakiś
> problem?

Długo się zastanawiałem co odpisać.
Moim zdaniem są przeciwwskazania. Kiedy ktoś próbuje
wyświetlić stronę z takimi podpisami to serwer wikipedii
po "przerobieniu" samej strony musi dodatkowo zająć się
takim szablonem i dopiero później strona może zostać wyświetlona.
Owszem, serwery mają pamięć podręczną (cache), jednak jakaś kontrola
czy szablon podpisu nie zmienia się musi istnieć i trochę kosztować.

Odpowiedź swoją opieram na dwóch stronach z angielskiej Wikipedii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Sign_your_posts_on_talk_pages
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Transclusion_costs_and_benefits

Koszt (czy tam pamięć czy czas procesora) ten jest pewnie mniejszy niż
koszt infoboksu składającego się z podszablonów z poszczególnymi
wierszami, jednak chyba nie jest uzasadniony.

Problem może być w przypadku wandalizmu na takim szablonie. Jeśli jego
"właściciel" akurat jest na Wikiwakacjach, czy odszedł z projektu,
wiele starych stron dyskusji może paść ofiarą wandala i nikt tego nie
zauważy dopóki tam nie zajrzy.

Tak się składa, że zanim przeczytałem tego maila na liście
zacząłem już myśleć o sygnaturkach na naszej Wikipedii.

pozdrawiam,
Catz