[Wikipl-l] Sołżenicyn

Dorożyński Janusz dorozynskij w poczta.onet.pl
Czw, 13 Kwi 2006, 12:36:29 UTC

/
| " Aresztowano go 9 lutego 1941 r. w [[Elbląg]]u.

Pewnie że kucha, ale i tak o tej porze tylko dwie literówki popełniłem -
oprócz wielości zdań wielokrotnie ... ;-)) No i widzę że poprawione.

| No i to podkreślanie rosyjskości a nie
| radzieckości Sołżenicyna przy kategoryzacji przypomina mi Kopernika -
| Warmiak a nie Polak

Nie. Bo o Koperniku to możemy sobie pospekulować. A w tym przypdku taki jest
konsekwentny pogląd o sobie Sołżenicyna. Dobitnie przez niego wyrażany. Do
tego kategorycznie odrzuca pojęcie wielonarodowej literatury
(mnogonacionalnaja literatura czytaj sowieckaja, ukute w czasach pojecia
sowieckij narod). Wg niego literatura jest albo swiatowa (mirowaja) albo
narodowa (nacionalnaja). Natomiast gdybys mnie pytał, to też uważam, że to
pisarz radziecki - w sensie odcinka czasowego :-))

/
| A wracając do tematu - czego poza skromnościąhasła się
| wstydzić? Jakie to kardynalne błędy przepuściliśmy?

Dużo. Chcesz by wypisać? Sądzę, że ktoś inny to powinien zrobić. Ale jak
chcesz, to mogę. Poważnie mną zatrzęsło, jak przeczytałem, i jakie dosadne
słowa się cisnęły, ale ich nie przytoczę, bo znowu będzie to oceniono, jak
jak raz dwa lata temu zrobił jeden autorytet.

	Pzdr., Janusz 'Ency' Dorożyński