[Wikipl-l] Sołżenicyn

Andrzej z Helu andrzejzhelu w o2.pl
Czw, 13 Kwi 2006, 07:39:36 UTC

----- Original Message -----
From: "Dorożyński Janusz" <dorozynskij w poczta.onet.pl>
To: <WikiPL-L w wikipedia.org>
Sent: Thursday, April 13, 2006 3:23 AM
Subject: [Wikipl-l] Sołżenicyn

Co tam Batuta. To co w końcu wczoraj ujrzałem w haśle (z tematu tej
wiadomości) załamało mnie, wykaz autorów też. Nie na tyle aby nie uratować
tego hasła, co kosztowało mnie b. dużo pracy i czasu, którego mam ostry
deficyt. Niestety na podstawie jego postaci dowczorajszej sporządzono notkę
do ważnej gazety. Nie mnie powinno być wstyd, ale wstydzę się. I pewnie jak
nikt tego nie zrobi (palcem nie będę pokazywał, a w drugiej kolejności zdaje
się społecznym rzecznikiem jest Lzur) to ja przeproszę.

" Aresztowano go 9 lutego 1941 r. w [[Elbląg]]u. Przetrzymywany był w
więzieniu na Łubiance i na [[Butyrki|Butyrkach]] w [[Moskwa|Moskwie]]." -
coś z datą chyba nie tak. No i to podkreślanie rosyjskości a nie
radzieckości Sołżenicyna przy kategoryzacji przypomina mi Kopernika -
Warmiak a nie Polak albo pisanie, żemp. dany gułag nie był radziecki, a...
syberyjski. Sołżenicyn tworzył w czasie i na terenie tego państwa, podobnie
jak setki innych pisarzy i poetów różnych narodowości. Oczywiście, można
(czy nawet trzeba) te narodowości eksponować, ale jaki jest sens zaprzeczać
"razieckości"? Czy pisarz radziecki oznacza pisarz komunistyczny? To lepiej
wogóle o tym nie pisać, wystarczy narodowość i miejsce pobytu....

A wracając do tematu - czego poza skromnościąhasła się wstydzić? Jakie to
kardynalne błędy przepuściliśmy?

Andrzej z Helu w okresie przedświątecznych porządków....