[Wikipl-l] obniżaje jakości - pytania

Eteru eteru w o2.pl
Wto, 4 Kwi 2006, 13:48:07 UTC

4c_wikipedia w op.pl wrote:
> Ponieważ nikt nie odpowiedział na zadane przeze mnie w ostatnim
> poście pytanie, pozwolę sobie postawić je ponownie:
>
> Jakie kryteria stosowane są przez administratorów przy ocenie czy
> dana działalność "obniża" jakość wikipedii, czy ją "podwyższa"?

Niekiedy lubię teoretyzować, ale może właśnie o to Ci chodzi, aby ktoś
złapał haczyk i rozpoczął kilometrową dyskusję, pod koniec której nikt
nie będzie pamiętał, o co w niej chodziło. Dlatego przejdę do kolejnego
punktu ;-)

> Gdyby pytanie było zbyt ogólne, proszę o odpowiedzi na
> następujące pytania szczegółowe:
>
> a) czy rzeczowy artykuł opatrzony nieortograficznym komentarzem
> obniża jakość wikipedii, czy ją podwyższa?

Próbujesz narzucić sztuczny wybór tak, jakbyśmy nie mogli wybrać opcji:
rzeczowy artykuł + rzeczowy komentarz.

> b) czy korekta błędu merytorycznego opatrzona nieortograficznym
> komentarzem obniża jakość wikipedii, czy ją podwyższa?

j.w.

> c) czy korekta błędu językowego opatrzona nieortograficznym
> komentarzem obniża jakość wikipedii, czy ją podwyższa?

j.w.

> d) czy zamieszczenie rzeczowego artykułu bez pliterek i linkowania
> obniża wartość wikipedii, czy ją podwyższa?

j.w.

> e) czy działalność, której celem jest podwyższenie jakości wikipedii
> może być określona jako wandalizm?

Pytanie zawiera pewną naiwność autora wobec czytelnika. No bo przecież
jest jasne, że "działalność, której celem jest podwyższenie jakości
[W]ikipedii" nie będzie określana jako wandalizm. Grzeczno-dziecinna
odpowiedź na grzeczno-dziecinne pytanie :-) Tyle że można mieć spore
wątpliwości, czy Ty się "łapiesz" pod to pytanie i tą odpowiedź? i czy
Twoja działalność ma na celu jedynie "podwyższenie jakości"?

> Pozdrawiam, 4C.
Nie znam szczegółów Twojej zaszłej historii ze społecznością Wikipedii,
ale widzę, że jesteś kontrowersyjną postacią i to na własną prośbę, bo
chcesz być taką. Może Cię to tylko bawi, a może więcej - rajcuje Cię to
i podnosi Twoje ego. To co robisz, wygląda na formę hałaśliwego
zwracania na siebie uwagi - "halo, tutaj jestem", no bo przecież gdybyś
spokojnie edytowała, to społeczność mogłaby Cię nie zauważyć i nie
dostrzec, jaki skarb się tu udziela.

Czy to wcześniejsze sprzed miesięcy to był eksperyment, bo "Celinka
pisała pracę"? Może. A czy teraz promotor nie zgłosił przypadkiem uwag
do pracy "Celinki" i teraz "Celinka" musi jeszcze poeksperymentować
tutaj trochę dłużej, aby ją uzupełnić?

I pisząc zupełnie bez kąśliwości. Zaletą zniknięcia na parę miesięcy i
pojawienia się tu znowu, jest to, że można rozpocząć nowy rozdział.
Wielu jest nowych użytkowników (tak, jak ja), którym Twoje ID niewiele
mówi i dla których jesteś niemal tabula rasa, którą sama możesz zapisać
pozytywnie lub negatywnie. Wybór należy do Ciebie - ale reakcja na Twój
wybór należy do nas - do społeczności.

Miłych wyborów.
Pozdrawiam,
Eteru