[Wikipl-l] Chamstwa i wandalizmy

Aegis Maelstrom sandbox w o2.pl
Pon, 3 Kwi 2006, 13:05:35 UTC

Nie jest wandalizmem zrobienie _pomyłki_ w ortografii czy mechaniźmie Wikipedii - to oczywiste.

Słusznie rzecze także strona wandalizm, że nie powinno być za takowy uznawane wstawianie wartościowych wpisów bez linkowań, polskich literek, prac dyslektyków itp. - to można naprawić. Prace takie należy poprawiać (zwłaszcza jesli to łątwiejsze niż kasowanie i pisanie od nowa) a użytkowników przyuczać (do korzystania z mechanizmów Wiki, spell checkera itp.) Na dłuższą metę poprawianie to przecież pewna uciążliwość.

Natomiast gdybym ja do tysiąca artykułów wstawił " '''tekst wytłuszczony''' [[Grafika:Przykład.jpg]] znuw " - byłby to wandalizm czystej wody. Bo zrobiłbym to świadomie i złośliwie. Podobnie, gdybym celowo wprowadzał nieprawdziwe dane.

W Twoim przypadku - cóż - niewątpliwie antyortograficznych opisów zmian (rzecz niepoprawialna) używasz z premedytacją, widząc też, że to innych drażni. Nie jest to może wielki wandalizm (mnie osobiście mało to rusza, choć wiem, że niektórych i owszem), natomiast jest to - zwłaszcza po prośbach, ostrzeżeniach itp. - naruszenie zasad pracy w grupie. Jest to też angażowanie innych bez żadnych widocznych sensownych przyczyn.

W trakcie współpracy narosło dość problemów, które rozwiązać moglibyśmy pewnie tylko przeprowadzając "męską rozmowę" przy ograniczonej liczbie par oczu. I tutaj błogostan pracy grupowej IMO jak najbardziej może i powinien być przerywany, wbrew polskiej tradycji wzajemnego poklepywania się po pleckach i udawaniu, że "jest super".

Ale Ty chyba chcesz przyłożyć nam następny problem - tylko, że bez widocznego sensu.

pozdrawiam,
a.m.