[Wikipl-l] Kategorie "Na podstawie XYZ"...

Gemma studio w gemma.edu.pl
Pią, 26 Lis 2004, 11:05:39 UTC

From: "anoder" <anoder w polbox.com>
> Poznałem już Kolegę B/G ze stanowczych wypowiedzi, IMHO to już jednak
> przesada; na takiej zasadzie to lepiej od razu encyklopedię Wiki wrzucić
do
> elektronicznego kosza, bo treść napisana dzisiaj jutro będzie
nieaktualna -
> chyba że dostaniemy wytyczne (od kogo?) - granicą poznania jest rok
XXXX....
> Andrzej z Helu

Wkipedia jest robiona na bieżąco, czym Twój argument obalam, zanim powstał.
Jak chcesz mi przypieprzyć to się bardziej wysil.

A co do staroci, to podam jeden przykład:

Olbrzymie dzieło - Encyklopedia wiedzy o ksiące z 1970 r. - chyba jedno z
większych i ambitniejszych opracowań leksykalnych w Polsce, ma dziś
znaczenie jedynie uzupełniające, a i to jedynie dla znawcy, gdyż wiele
prezentowanych tam faktów jest dziś już obalonych - wiedza idzie na przód.
Np. jednak nie drukowal w Krakowie tylko we Wrocławiu, nie pierwszy na
terenach Polski, tylko piąty itp. To są tego kalibru błędy. Wpisy w niej
kłócą się z notatkami w dowolnej PWN czy WIEM. A gdzie te encyklopedie
sprzed 100 lat, kiedy to nawet wyrazy pospolite miały często inne znaczenie
niż dziś?

Beno/GEMMA