[Wikipl-l] Kategorie "Na podstawie XYZ"...

Jacek Walicki ibidem w toya.net.pl
Pią, 26 Lis 2004, 08:20:20 UTC

----- Original Message -----
From: "Gemma" <studio w gemma.edu.pl>
<wikipl-l w Wikipedia.org>
Sent: Friday, November 26, 2004 2:33 AM
Subject: Re: [Wikipl-l] Kategorie "Na podstawie XYZ"...

> Przede wszystkim idiotyzmem jest opracowywanie współczesnej encyklopedii
na
> podstawie stanu wiedzy sprzed stu lat.
>
> To nie problem w tych kategoriach, tylko w artykułach, które wg mnie są do
> usunięcie ex definitione.
>
> Beno/GEMMA

i to błąd, bo: 1) wiele artykułów (np. biograficznych o postaciach z XIX-XX
w.) nie zmieniło swej zawartości treściowej (albo zmalała ona) w również w
"drukowanych" encyklopediach, dlaczego więc je odrzucać?
2) korzystając z danych PD, przyśpieszamy tworzenie pl-wiki.
Oczywiście, nie można na tej podstawie tworzyć artykułów z nauk ścisłych
(najwyzej z ich historii), ale takich przypadków jest mało
icek