[Wikipl-l] disambigi

Tomasz Wegrzanowski taw w users.sf.net
Pią, 12 Lis 2004, 11:45:26 UTC

On Fri, Nov 12, 2004 at 12:03:02PM +0100, selena wrote:
> Rozumiem Tawa - siłą rzeczy dla niego najważniejsze są wspomniane
> znaczenia pewnych pojęć i to ich będzie szukał. Jest jednak na tyle
> inteligentny, by wiedzieć, że opera to przede wszystkim dzieło muzyczne,
> a drzewo to roślina.

Więc powtórzę jeszcze raz - Opera to przede wszystkim przeglądarka internetowa,
znaczenie "dzieło muzyczne" jest zupełnie poboczne. I jakby nie było ujednoznacznień,
to bym zdecydowanie opowiadał się za umieszczeniem informacji o programie pod hasłem
Opera, a Opera (muzyka) wyrzucił do jakiegoś innego artykułu.

Zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy podzielają moje zdanie na temat istotności tych pojęć.
Na szczęście mamy ujednoznacznienia, i możemy w łatwy sposób uniknąć konfliktu używając
strony ujednoznaczniającej.

Że jedno znaczenie jest starsze, wcale nie znaczy dla mnie że jest "ważniejsze".
Takie podejście to otwarta dyskryminacja informatyki.

W przypadku Polska czy Warszawa, nie ma kontrowersji, które ze znaczeń jest istotniejsze,
niezależnie od pierwotności.