[Wikipl-l] disambigi

selena kovalusie w go2.pl
Pią, 12 Lis 2004, 11:03:02 UTC

> Ja nie uwazam, zeby "pierwotnosc" powinna miec jakiekolwiek znaczenie w disambiguacji badz nie.

Jednolitość jest na pewno ważnym kryterium, uważam jednak za równie
ważne kryterium wygody z punktu widzenia niewątpliwej większości
użytkowników, zaproponowane przez Beno (choć rzeczywiście, tabelka jest
całkowicie zbędna - wystarczy tekst). Mogę się przychylić do unifikacji,
ale: czy propozycja Beno NAPRAWDĘ utrudnia życie, czy tylko zakłóca
spokój pedantom?
Rozumiem Tawa - siłą rzeczy dla niego najważniejsze są wspomniane
znaczenia pewnych pojęć i to ich będzie szukał. Jest jednak na tyle
inteligentny, by wiedzieć, że opera to przede wszystkim dzieło muzyczne,
a drzewo to roślina. Podobnie, jak sądzę, większość użytkowników
internetu. I i tak - z disambiga klasycznego, czy tego "dziwacznego"
trzeba kliknąć drugi raz.
Nie widzę zaś problemu w tym, by oba typy artykułów znajdowały się w
kategorii "strony ujednoznaczniające". W przykładzie z Nowym Jorkiem w
en:Wiki jest sens odsyłania do klasycznego disambigu, gdyby zaś było
tylko jedno lub 2, nawet 3 inne znaczenia pojęcia, można by już go nie
tworzyć, traktując właśnie jako disambig ten główny artykuł (koniecznie
wtedy wrzucać takie twory do kategorii SU).

Może nie dociera do mnie jakieś ważne kryterium, które powinnam wziąć
pod uwagę. Cóż...

Selena