[Wikipl-l] disambigi

selena kovalusie w go2.pl
Czw, 11 Lis 2004, 18:54:03 UTC

Gemma napisał(a):
> Jest sprawa do ustalenia, bo ostatnio Mzopw skasował [[San]] i [[Kamienna
> Góra (miasto)]] w postaci, gdzie nie ma disambigu, za to są odnośniki do
> innych zastosowań danego terminu.
>
> Mzopw sugeruje, aby zarzucić tę metodę na rzecz ślepego uzywania disambigów
> wszędzie tam, gdzie są one wskazane. Ja natomiast, zgodnie z naszą długą już
> praktyką wolałbym jednak aby w przypadku haseł będących źródłem haseł
> pochodnych, aljuz na pewno wszędzie tam, gdzie hasło główne ma przeważającą
> większość donoiśników - zachowywać jednak ten układ, w którym nie ma strony
> [...]
Choć rozumiem punkt widzenia Mzopwa - sama kultywowałam tę politykę na
początku swojej działalności - punkt widzenia Beno jest sensowniejszy
(praktykuje się to również w innych Wiki). Większość osób klikając na
Kamienną Górę szuka miasta - i trafia do właściwego artykułu już za
pierwszym razem. Ktoś poszukujący innego znaczenia (rzadziej) już u góry
ma stosowny odsyłacz - klika po raz drugi. A mając klasyczny disamb i
tak również musi klikać dwa razy. Dajmy szansę większości na pojedyncze
kliknięcie.

Pozdrawiam,
Selena