[Wikipl-l] disambigi

Gemma studio w gemma.edu.pl
Czw, 11 Lis 2004, 18:07:42 UTC

Jest sprawa do ustalenia, bo ostatnio Mzopw skasował [[San]] i [[Kamienna
Góra (miasto)]] w postaci, gdzie nie ma disambigu, za to są odnośniki do
innych zastosowań danego terminu.

Mzopw sugeruje, aby zarzucić tę metodę na rzecz ślepego uzywania disambigów
wszędzie tam, gdzie są one wskazane. Ja natomiast, zgodnie z naszą długą już
praktyką wolałbym jednak aby w przypadku haseł będących źródłem haseł
pochodnych, aljuz na pewno wszędzie tam, gdzie hasło główne ma przeważającą
większość donoiśników - zachowywać jednak ten układ, w którym nie ma strony
ujednoznaczniającej, a w artykule do hasła najpopularniejszego wstawiać
tabelkę o innych znafzeniach terminu.

San jest tu pięknym przykładem - rzeka jest źródłem wszystkich innych
zastosowań terminu. Tak samo robimy np. w [[DTP]] albo [[żagiel]].

A sprawa wyniknęła z okazji próby przeniesienia [[Kamienna Góra (miasto)]]
do [[Kamienna Góra]] i przeniesienia treści disambigu do tabelki
towarzszącej artykułowi tematycznemu.

Beno/GEMMA