[Wikipl-l] Moj komentarz

Hannibal hannibal w dns.astral.lodz.pl
Wto, 23 Mar 2004, 02:39:28 UTC

Dnia wto 23. marca 2004 01:10, Pawel Wajda napisał:

Miałem skończyć dyskusję, ale na konstruktywne propozycje ciężko nie
odpowiedzieć

> 1.	Naruszające prawa autorskie.
> 2.	Będące żartami, pisane nie na temat lub nie reprezentujące
> merytorycznej treści.
> 3.	Zawierające wulgaryzmy lub teksty i wizerunki mogące być uznane
> wulgarnymi.
> 4.	Będące autoreklamom osoby, organizacji lub partii politycznej.
> Oznacza to, że generalnie nie uznajemy artykułów pisanych o sobie w
> przypadku biografii czy not biograficznych, lub o partii albo innej
> organizacji pisanych przez jej aktywistów, bez względu na ich zawartość
> merytoryczną.
> [...]

ad 1,2,5,6,7: jestem za

ad 3: Według mnie należy odróżnić wulgaryzmy pisane z chęci obrażenia kogoś,
popisów itp, od wulgaryzmów koniecznych do opisania danego hsała. Np. w HWDP
użycie ich jest najbardziej na miejscu (nie wnikając w to czy to hasło
zasługuje na zamieszczenie w encykopedii). Wspomniane przez Tawa tytuły też
są OK. Oczywiście nie powinny się one znajdować w wyeksponoiwanym miejscu.
Oprócz pomysłu, który przedstawiłem w dyskusji do Kanaby, mam jeszcze jedną
propozycję którą można zastosować odrazu. Do artykułu z wulgaryzmami tworzmy
stronę wstępu np. z takim tekstem:

Objaśnienie do hasła XXX zawiera słowa powszechnie uzane za wulgarne. Jeżeli
chcesz możesz się zapoznać w objaśnieniem [[orginalnym|XXX (bez cenzury)]]
lub jeśli wolisz z wersją [[ocenzurowaną|XXX (z cenzurą)]].

Można by dodać tekst że trzeba mieć 18 lat lub zgodę rodziców aby wejść na
stronę nieocenzurowaną :))).

ad 4: Ci do tego, to pozostaję przy swoim zdaniu. Tworzymy stub i blokujemy.
Aktywistom odpadają 2 argumenty że zawsze usuwamy ich edycje i że nie ma na
Wikipedii nic o ich organizacji.

Co do 3 i 4 się nie upieram, zaakceptuję opnię większości.

   Hannibal