[Wikipl-l] literatura zroidlowa

Krzysztof P. Jasiutowicz kpjas w wikipedia.pl
Nie, 23 Mar 2003, 15:06:52 UTC

On 23-03-2003, GEMMA wrote thusly :
> From: "Tomasz Wegrzanowski" <taw w users.sourceforge.net>

> Robienie rzetelnej biblioteki to olbrzymia odpowiedzialnosc, ale już są
> takie (wreszcie):
> http://julia.univ.gda.pl/~literat/autors.htm
> http://www.literatura.zapis.net.pl/start.htm
Korzystanie z tych źródeł nie zawsze jest łatwe i bezproblemowe, o czym
przekonałem się chcąc przenieść jakieś materiały do Wikipedii (na co nie
uzyskałem zgody).
Zgadzam się z Tawem, że pożyteczne byłoby stworzenie takiego osobnego
siostrzanego sajta z tego typu tekstami źródełowymi. Anglicy już coś
takiego mają na http://ps.wikipedia.com/ - Project Sourceberg
> Oraz glosno promowana przez naszego nieudacznika premiera  Millera
> biblioteka dzialajaca wolno i z kiepskimi zbiorami (jak to pod panstwowym
> patronatem)
> http://www.pbi.edu.pl/index__.php
Nota bene kosztowało to bodaj 700 tys. złotych
> Tak wiec jest gdzie szukac i sa to zbiory - bo najwazniejsze - sprawdzone.
>
> Naal jestem przeciwny umieszczaniu tych zbiorow u nas bo sa po prostu
> przypadkowe, a w najlepszym wypadku, przez przypadek moga byc dobre, bedac
> kopiami zweryfikowanych zbiorow pondanych powyzej. W dodatku naze zasoby
> literatury mozna edytowac (co jest bzdura), a mnie osobiscie robia balagan
> na stronie z bledami pisowni.
Tak w polskiej Wikipedii raczej nie (na pewno nie in extenso), natomiast
gdzie indzej tak. Na razie nie należy kasować, lecz zaczekać.

Pozdrowienia,
Kpjas.