Odp: Re: Re: [Wikipl-l] Zbrojne organizacje niepodleglosciowe

Wojciech Pastuszka silthor w wp.pl
Sob, 15 Mar 2003, 14:48:00 UTC

Dnia 15-03-2003 o godz. 13:43 Krzysztof P. Jasiutowicz napisał
(a):
> Moim zdaniem obecna zawartość strony z takim tytułem jest nie
do
> przyjęcia.
>
> Chyba rozsądne będzie rzeczywiście zaczęcie od _naszej_
definicji
> terroryzmu i organizacji terrorystycznej (organizacja
stosująca metody
> terrorystyczne).
>
> To co chciał zaakcentować Taw to to że jest to pojęcie
względne i
> czasem propaganda może skutecznie przypiąć łatkę.
-----
I dlatego zastosował termin z innej propagandy??? Już dawno ze
Słoniem proponowaliśmy "Organizacje uznawane za terrorystyczne"
(choć przydałby się dodatek "zbrojne"). Był też za tym Beno, ale
Taw zrobił po swojemu, mimo że znał nasze poglądy.
Poza tym dużo łatwiej wskazać zbrojne organizacje oskarżane o
terroryzm (są ich listy, oficjalne uznania za takowe przez różne
rządy, itd.) niż zdefiniować sam terroryzm, tak aby owa
definicja pozwalała wyodrębnić terrorystów od nieterrorystów.
Politologia i polityka to nie matymatyka lub informatyka, tutaj
cudowna moc definicji nie działa. Być może informatycy nie są do
tego przyzwyczajeni.
Mogę zrobić hasła terroryzm i terroryści, jako opis zjawiska (co
jest przez terroryzm uznawane, jego historia, itd), w formie
relacji trwającej od dziesiątków lat dyskusji nad terroryzmem,
ale "matematycznej" definicji zrobić się nie da. Powstało ich
już około 100, a żadna nie jest uznawana za dobrą.
Po owym opisie terroryzmu jako zjawiska należałoby, moim
zdaniem, opisać owe organizacje suchymi bezstronnymi tekstami
nie nazywając ich ani terroryst. ani org. niepodległościowymi
(podać że mówią, że walczą o niepodległosć tego a tego, a ci i
ci mają ich za terrorystów), a ocenę zostawić czytelnikom i
niech to oni ocenią, które z uznawanych to terroryści, a które
nie. Odgórne ocenianie kto jest, a kto nie jest bardzo trudne i
zawsze będzie nieneutralne.

W chwili obecnej zawiesiłem jednak swoją działalność i czekam aż
ktoś zmieni nazwę artykułu na neutralniejszy. Wtedy wrócę. Tak a
propos miałem dzisiaj zrobić duży artykuł o IRA, który (jestem o
tym przekonany) każdy normalny człowiek uznałby za neutralny,
ale postępowanie Tawa mnie zniechęciło.

Pozdrawiam
Silthor

W nowym KONTAKCIE możesz WSTAWIĆ swoje ZDJĘCIE! A oprócz tego rozmawiać
on-line, wysyłać smsy, e-maile, pliki. Kontakt łączy się też z ICQ i GG
oraz jako jedyny CZYTA wiadomości! ściągnij za friko < http://kontakt.wp.pl >