[Wikimediasr-l] Predlog

Marko Milosavljevic milosavljevicster at gmail.com
Tue Nov 28 09:52:15 UTC 2006

Medijska popularnost koju Vikipedija ima poslednjih dana je za kranju
pohvalu. Nažalost, nemam utisak da će ona puno koristiti Vikipediji na
srpskom jeziku i Vikimediji Srbije zato što su one, zbog kasapljenja i
izmena u obaveštenju za štampu, u najvećem broju sluačjeva potpuno
ispale iz čitave priče.

Moram da dam sebi malo oduška. Svaka čast izuzecima i unapred se
izvinjavam ako ću nekoga lično uvrediti. Na primeru obaveštenja za
štampu je ponovo došla do izražaja glupost i kretenizam savremenog
novinarstva u Srbiji. Svaki dan sam, zbog priprode svog posla u
komunikaciji sa novinarima, a redje i sa urednicima i ne mogu da
verujem koliko su ti ljudi neintuitivni i zatucani. Neću više.

Konkretno. Koleginica koja je u prošli četvrtak bila na redovnoj
konferenciji za štampu gradonačelnika Beograda rekla mi je da je čak i
Nenad Bogradnović na konferenciji spomenuo to da je članak o Beogradu
medju izabranijm člancima na en. Vikipediji. Mislim da je čitava
medijska popularnost došla u jako nezgodno vreme zbog izbora koji se
približavaju ali da je treba što više iskoristiti.

Moj predlog je da se kontaktira gradska uprava, konkretno da se
gradonačeniku uputi dopis u kojem će biti kratko informisan o
aktivnostima Vikimedije, o predstojećem regionalnom okupljanju
Vikipedijanaca i da se zatraži razgovor sa njim ili sa nekim od
njegovih saradnika. Cilj razgovora bi bio da se objasni nadležnima da
je Vikipedija projekat koji traje i koji će, ako Bog da možda
nadživeti sve nas i da je nemoguće ostvariti saradnju sa gradskom
upravom (konkretno Sekretarijatom za kulturu, ako se ne varam)
podnošenjem zahteva za novčanu pomoć u digitalizaciji sadržaja Vojne
enciklopedije, jer to, složićete se, uopšte ne zvuči atraktivno i ne
oslikava na pravi način ono što Vikimedija zastupa. Ono na čemu treba
insistirati je da je Vikipedija uradila daleko više na popularizaciji
srpske istorije i kulture na internetu od mnogih vladinih organizacija
i da aktivno utiče na stvaranje pozitivnog imidža Srbije i Beograda u
svetu. Takodje, trebalo bi naglasiti da je Vikipedija na srpskom
jeziku odličan način za održavanje kontakata sa srpskom dijasporom i
za očuvanje njenog nacionalnog identiteta. Izbombardovati ih
statistikom i još nekim sadržajem, a zatim razgovarati o načinu na
koji bi grad Beograd mogao da pomogne dalji razvoj Vikipedije na
srpskom jeziku.

Nas u krajnjoj liniji ništa ne košta da sastavimo dopis i da ga
uputimo kabinetu gradonačelnika. Zadnji put kada sam pričao o tome,
rečeno mi je da se još uvek razmatraju načini za pomoć, tj. šta
nameravamo, koliko para nam treba i sl. Moja ideja je da uspostavimo
prvi kontakt i da možda dobijemo čoveka za vezu u gradskoj upravi koga
ćemo kasnije, kada budemo konkretnije znali šta nam treba, moći da
cimamo za rukav.

Ja sam u poslednje vreme izuzetno zauzet zbog nekih ličnih problema,
ali ako ima voljnih ljudi, rad sam da sednemo i da zajedno napišemo
dopis, a za dalje ćemo videti.

Pozdrav,

Marko