[Wikihu-l] ArbCom: újabb nekifutás

Tamas Kiss markusbobo at gmail.com
2007. Okt. 17., Sze, 15:17:25 UTC

Májsaslik-hegyek és két sör után: (  :)))  )

Peter Gervai <grinapo at gmail.com> írta, 2007.10.17.:

> eddigi
>
> "Kétség sem férhet". Szerinted ez egy realisztikus elvárás?
>

> http://hu.wikipedia.org/wiki/Wikip%C3%A9dia_vita:Az_admin-m%C3%ADtosz#A_Val.C3.B3di_Mitikus_Admin
>
> Úgy gondolom, hogy az arbcom ha és amikor elkezd működni, akkor pont
> úgy, mint a jelenlegi adminok igyekeznek jól dönteni, amennyire
> lehetséges. Úgy gondolom, hogy okosak, ügyesek lesznek, nem fognak
> hibázni.

Szerintem realisztikus elvárás, most fel tudnék neked sorolni olyan
szerkesztőket, akik nem verték még ki a biztosítékot, egyébként is
kikezdhetetlenek, de van véleményük, határozott világlátásuk...

> [...]
> alkalmasságához kétség sem férhet", hogy idézzelek, tehát kizárt, hogy
> hacsak az arbcom valami eszméletlen nagy baromságot nem csinál, akkor
> nem lesz legalább egy admin, aki a műszaki kéréseiket végrehajtsa.
> (Mondjuk érdekes a helyzet azóta, amióta olyan adminjaink is vannak,
> akik előbb vesznek le egy blokkot és csak utána kérdeznek, hogy miért
> volt ott. Hát, igen, a visszavonások dolga kicsit körülményesebb, de
> talán van annyi IQ-ja minden adminnak, hogy arbcom döntés technikai
> beállításait nem szedi le kérdés nélkül.)

Életemet és pénzemet én sem tenném fel, mert nincs hatásom az eseményekre.
De VAGY olyan személyekből fog állni az arbcom, akikre át lehet ruházni a
döntés meghozatalát, mert bízunk értékítéletükben, VAGY nem ér sokat a
dolog.

> [...]
> Elolvassa Tgr de ő is látja a tévedést (de nincs ideje szólni senkinek
> mert épp szülinapi bulira megy Thaiföldre). Ugyanígy Benno is, ő is
> látja, és ircen keresi az arbcomosokat. Stb. Minden admin aki
> elolvasta látta a tévedést, nem volt senki, aki a blokkot beállítsa.
> Pár óra múlva az arbcom újra döntés alatti állapotba teszi az ügyet és
> jobban utánaolvas.
>
> Persze ez nem fog megtörténni, ne történjen meg, de ismétlem: az
> arbcom is emberből lesz, és mivel a döntési folyamata nem nyilvános
> (öö.... ugye?), a hiba csak a végén derül ki. Adjunk lehetőséget arra,

Még rosszabb érzésem támadt. tehát megválasztunk egy ArbCom nevű testületet,
amitől azt várjuk el, hogy végleges, megfellebezhetetlen,
megváltoztathatatlan döntést hozzon bizonyos esetekben, és elvárjuk, hogy
amennyiben, akkor azt a döntést valaki végrehajtsa. De a Te elméleted
szerint ezt az egészet AKÁR EGYETLEN ADMIN is megakaszthatja, ha más
véleményen van. Én azért hangsúlyoznám, hogy az ArbCom eljárása nyilvános,
tehát a folyamat során bárkinek (adminnak is) folyamatosan, vég nélkül, joga
van véleményét kifejteni, az ügy szempontjából fontos érveit előadni,
ellenkezni. Nem tudom voltál-e KISZ-es vagy esetleg úttörő? A
döntéshozatalig mindent, a döntés meghozatala után azt elfogadni. Én ezt a
módszert tartanám követhetőnek, és nem látom, hogy a döntés után ki és
milyen felhatalmazás alapján másítaná meg a dötnést, akár azzal, hogy nem
hajtja azt végre.

> Nem azért mert én mondom, hanem mert a magyar Wiki egy olyan testületre
>
> Azt hiszem, a Blade Runner utolsó sora volt: "De hát nem erre vágyunk
> mindannyian?"
>
> De honnan a jó édes bohóckalapból húzzunk elő 5 szuper(wo)ment?

Megoldjuk, és ha az elkövetkező hetekben naponta legalább egy órát rászánsz
arra, hogy figyeld a folyamatokat, egyet fogsz velem érteni.

> Ha Te most bevezeted ezt az admintörténetet, akkor ebbe
> admint
>
> Miért? Olvasd el a linket amit fent adtam; szerintem jóval
> egyszerűbben meg lehetne csinálni ezt az arbcom dolgot, csak nem
> kellene túlmisztifikálni.

Olvastam, sajnos nem látom azt, amit Te itt írsz.

> Reméálem, hogy csak elütések vészesen hosszú sorozata volt a részedről.
>
> Nem jellemző. :-)

Bocs, én kérek elnézést.

--
> byte-byte,