[Wikihu-l] Cenzúra a Wikipédiában

gubbubu at freemail.hu gubbubu at freemail.hu
2007. Júl. 27., P, 07:29:51 UTC

Igen, szeretettel várjuk az új szerkesztőket, és pont az ő érdekükben
igyekszünk egy viszonylag barátságos közösséget termeteni, olyat, ahol
lehetőleg nem hemzsegnek a rasszisták, homofóbok, holokauszttagadók,
vallási vagy vallásellenes fanatikusok, meg az összes hülye, akit képes
kitermelni az internet. Mert ha az ilyeneket beengedjük, akkor sokkal
értékesebb szerkesztőket veszíthetünk el, olyanokat, akik szívesen
dolgoznának velünk, csak ilyen közegben nem érzik jól magukat.
Világnézete bárkinek lehet bármilyen, de civilizált embernél a
világnézete hangoztatása odáig terjed, ahol még nem sérti mások
érzéseit.

Igyekszünk? Egy fR at szt igyekszünk, hiszen épp arról beszélek, hogy épp
most sem igyekeztünk. A tapasztalat világosan mutatja, hogy a véleményed
légből kapott. Akivel csöppnyi gond is van, azt általában
levandálsablonozzuk. És ha az én világnézetemet az sérti, hogy valaki
kiírja a lapjára, szereti a kokakólát (míg én Pepsi-őrült vagyok)?  Az
ateistákat és a liberálisokat meg a mások vallásosságának hangoztatása
sérti, minthogy az "magánügy" - a vallásosakat meg az ilyesfajta
ultraliberális dogmák mormolgatása. Akkor most kik menjenek el, az
ateisták, vagy a vallásosak? Kik a nem civilizáltak? Lásd be, hogy amit
mondtál, értelmetlenség, nem alkalmas a történthez hasonló problémák
megragadására, kezelésére. Ilyen értelemben nincs civilizált ember.
Amiről te beszélsz, az nem a civilizáltság, hanem a politikai
korrektség. Teljesen más dolog a kettő. Civilizált ember az, aki
betartja az irányelveket, és nem sérteget másokat személyesen - ha a
cikkekbe komoly forrással ellátott dolgokat ír, akkor viszont civilizált
és kész, akármilyen neked nem tetsző dolog kerül is oda.  Viszont aki
"politikailag korrekt", még egyáltalán nem biztos, hogy civilizált is
egyben - pölö ha állandóan lefasisztázza, sztálinozza, homofóbozza stb.
a többi szerkesztőt. Egyáltalán nem biztos, hogy az ilyenek az értékes
szerkesztők.

--------- következő rész ---------