[Wikihu-l] Cenzúra a Wikipédiában

Annie alensha at gmail.com
2007. Júl. 26., Cs, 14:21:16 UTC

On 26/07/07, gubbubu at freemail.hu <gubbubu at freemail.hu> wrote:

>  Nem várható el egy friss szerkesztőtől, hogy az összes létező szabályt
> átolvassa, mielőtt szerkeszteni kezd.

Az nem, de annyi talán elvárható, hogy ha fél napja regisztrált és még csak
tanulja a szabályokat, ne akarjon rögtön ő lenni a jani. Szerintem igen
kevesen vannak köztünk olyanok, akik elolvasták az összes szabályt meg
irányelvet meg jóég tudja, mit (én se olvastam talán egyet se...), valahogy
mégis csak azokkal van baj, akiknek a magatartása egyébként sem kóser. Némi
alapvető viselkedéskultúrával könnyen el lehet boldogulni már újoncként is.

  Mi állítólag egy nyílt közösség vagyunk, aki világnézettől függetlenül
> szeeretettel várja az új szerkesztőket: na hát ez egy nagy hazugság a
> tapasztalatok fényében.

Igen, szeretettel várjuk az új szerkesztőket, és pont az ő érdekükben
igyekszünk egy viszonylag barátságos közösséget termeteni, olyat, ahol
lehetőleg nem hemzsegnek a rasszisták, homofóbok, holokauszttagadók, vallási
vagy vallásellenes fanatikusok, meg az összes hülye, akit képes kitermelni
az internet. Mert ha az ilyeneket beengedjük, akkor sokkal értékesebb
szerkesztőket veszíthetünk el, olyanokat, akik szívesen dolgoznának velünk,
csak ilyen közegben nem érzik jól magukat. Világnézete bárkinek lehet
bármilyen, de civilizált embernél a világnézete hangoztatása odáig terjed,
ahol még nem sérti mások érzéseit.

üdv,
A.
--------- következő rész ---------