[Wikipl-l] Chcę napisać artykuł, ale nie wiem czy będzie się nadawał do encyklopedii. Gdzie mogę o to zapytać?

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Śro, 7 Wrz 2011, 16:58:42 UTC

W dniu 7 września 2011 17:10 użytkownik Przykuta <przykuta w o2.pl> napisał:
> Czy ktoś zna odpowiedź?
>
> To jedno z 2 ostatnich pytań z często zadawanych, jakie chcemy opracować do FAQ.

Na OTRS często to tłumaczymy jak potrafimy z wyraźnym zaznaczeniem, że
to nasza opinia, wyrażona na podstawie naszej znajomości wikipedyjnych
obyczajów. Niestety IMHO na to pytanie po prostu nie ma jasnej
odpowiedzi, bo same kryteria są niejasne, a DNU często podejmuje
sprzeczne i dość przypadkowe decyzje. W przypadkach "na granicy"
zawsze jest ryzyko, że art trafi do DNU i jedyne co można w takich
przypadkach - to powiedzieć, że jest takie ryzyko i tyle.  W każdym
razie - przynajmniej jeśli chodzi o biografie - to kierowałbym ludzi
do OTRS - przynajmniej wtedy nie muszą przeżywać publicznego sądu nad
encyklopedycznością własnej osoby czy jakiegoś bliskiego znajomego,
który w dodatku zostaje się w googlowalnym archiwum.

> Drugie to: "W którym miejscu można wpisać się z sugestią ulepszenia Wikipedii?"

IMHO można by po prostu zrobić stronę z tym. Takie różne sugestie też
czasem trafiają na OTRS - ale są prawie zawsze - albo niewydarzone
(typu  - żeby było można przypisywać autorom artykuły i żeby potem bez
ich zgody nikt im nie mógł grzebać), albo znane nam od dawna problemy,
których bez zmiany oprogramowania zmienić się nie da, a na "wishlist"
dla developerów są od dawna w kolejce...

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/