[Wikipl-l] Kultura polityczna w poczekalni

Adamt meda w op.pl
Nie, 25 Kwi 2010, 08:39:13 UTC

Chyba pierwszy raz piszę na te listę więc proszę o wybaczenie skoro coś nie tak będzie z kodem czy kolejnością. Odniose się do kilku bardzo ważnych tez, które padły powyżej. Poczekalnia i jej reformy z założenia ma skupiać dyskusje nad kasowanymi artykułami. W wyniku jej artykuły pozostają lub są usuwane. Założenia to jedno a praktyka to drugie. To by dyskusje były merytoryczne potrzeba dyskutantów o określonej kulturze dyskusji. Nie wiele jest dyskusji gdzie padają argumenty z dwóch stron, gdzie dyskusja nie schodzi na prywatne uwagi i nie przeradza się w ataki osobiste. Możemy tworzyć wiele stron dla dyskusji i nic to nie da skoro nie potrafimy dyskutować. Stworzymy kolejną stronę dyskusyjną.

Odnośnie skasowanej kategorii i uprzedniej dyskusji wokół niej. Kilka krotnie prosiłem Zielińskiego i w Poczekalni jak i na IRC (czego nigdy nie robiłem) by dostosował się do dyskusji i odpowiedział na argumenty padające z ust  Bluszczokrzewa czy Powerka. Prośby zostały zignorowane a jego zachowanie wskazywało że on jest najmądrzejszy i nie będzie z byle kim dyskutował. Za swoją postawę został m.in. zablokowany a ja wobec zasad Poczekalni i braku konstruktywnej dyskusji kategorię skasowałem. Dziwi mnie postawa Zielińskiego bo na swojej stronie umieścił wiele informacji o własnym wykształceniu i nauczaniu a nie potrafi przelewać własnych doświadczeń, nauk i kultury dyskusji na Wikipedię. Jego zachowanie jest naganne i jeżeli takiej kultury dyskusji naucza młodych politologów można tylko ubolewać nad wzorcami tych młodych ludzi.

Na koniec. To my wszyscy musimy dbać o poziom dyskusji na Wikipedii na równi z poziomem artykułów. My musimy dawać wzory do dyskusji i rzucać krótkich uzasadnień ''skasować''. To my Tworzymy Wikipedie Kawiarenke Poczekalnię i od nas zależy jaki kształt one przybiorą. Nikt i nic nie nauczy nas dyskusji. Ani nowa strona dyskusyjna ani nowe zasady ani nowy administrator. Dlatego apeluję do bywalców Poczekalni czy Kawiarenki o kulturę dyskusji o jej merytoryczność, o w oparciu o nią poprawianie artykułów bo dyskusja musi iść w parze z działaniem.

Adamt