[Wikipl-l] Jak się czyta encyklopedię

Przykuta przykuta w o2.pl
Nie, 11 Kwi 2010, 10:23:50 UTC

Huh, będzie to dziwny post.

W styczniu, po długich dyskusjach zdecydowaliśmy, ze kasujemy ten paskudny box z portalami, ponieważ śmieci na SG, gzie przedstawiamy głównie dobre jakościowo rzeczy, a nie badziewie.

Dzisiaj rano Karol007 pokazał mi spore różnice w liczbie wejść na SG w tym i w zeszłym roku. Mamy tych wejść znacznie mniej:

W tym roku;

http://stats.grok.se/pl/201003/Strona_g%C5%82%C3%B3wna

W zeszłym roku:

http://stats.grok.se/pl/200903/Strona_g%C5%82%C3%B3wna

W lutym podobnie. Co to ma do boxu z portalami?

15 stycznia została zmieniona SG, a box zniknął i ...

http://stats.grok.se/pl/201001/Strona_g%C5%82%C3%B3wna

Może to tylko przypadek, ale pewnie wiele osób przeszukiwało zasoby wiki właśnie poprzez linki w portalach.

To, co nam się nie podoba - czyli ikonografia - niekoniecznie jest złem dla czytelnika, który dzięki niej lepiej się orientuje jak do czego trafić - ikonka+tekst daje więcej niż tylko tekst.

Może i teraz tez się mylę, ale może SG powinna być jednym wielkim spisem treści - odnośnikami do zasobów encyklopedii, a na drugim miejscu gdzieś powinny być kwestie włączenia się w projekt itd. teraz wyróżniamy newsy, ciekawostki, dobre i bardzo dobre hasła oraz grafiki, czyli niewielki procent zasobów Wikipedii.

A może to kwestia tego bodźca wzrokowego - w końcu nawet najbardziej szanowane wydawnictwa papierowe dają jakikolwiek znak graficzny na okładce książki, by przyciągała ona uwagę. Oczywiście zapchanie to rzecz paskudna, ale zupełny brak...

Już kończę - proszę nie rewertujcie na razie zmiany, ale na SG dodałem do linków do zasobów na górze strony kilka ikonek - może da to w efekcie większą liczbę wejść.

przykuta