[Wikipl-l] Włoska Wikipedia nas wyprzedziła

Lukasz Lukomski lukomski.lukasz w googlemail.com
Sob, 3 Kwi 2010, 19:52:16 UTC

2010/4/3 Powerek38 <powerek38 w gazeta.pl>

> Witajcie,
>
> Ja jestem przeciwny ponownemu uzywaniu botow do masowego tworzenia
> hasel. Jesli juz koniecznie chcemy traktowac wielkosc poszczegolnych
> Wikipedii jako rodzaj wyscigu, to nie stosujmy dopingu. Stosowanie botow
> przed laty wywindowalo nas na bardzo dlugi czas na czwarta pozycje, ale
> z drugiej strony nadszarpnelo nasz wizerunek wsrod miedzynarodowej
> spolecznosci, czego haslowym okresleniem bylo nazywanie nas tu i owdzie
> "botopedia".

Zaglądam czasem na botowane hasła o politykach czy polskich wsiach na
en:wiki i aż tak wesoło to nie wygląda - u nas te hasła by leciały ekiem za
rozmiar.

> [...]
> pozyskiwanie nowych edytorow z panstw slabiej (dzisiaj) rozwinietych,
> predzej czy pozniej polska Wikipedia bedzie zmierzala w strone tej
> lokaty, ktora na liscie najczesciej uzywanych jezykow swiata zajmuje
> jezyk polski (a wedlug naszego wlasnego artykulu, jest to obecnie
> pozycja 27., ze wzgledow demograficznych z tendencja spadkowa). Warto
> juz teraz zaczac sie na to psychicznie przygotowywac i godzic sie z tym.
> Co nie zwalnia nas od wytezonej pracy :)
>
> Powerek38
>
> Poza tym z tymi wsiami - jest już ich sporo z wielu państw i nie przybyłoby
tego aż tak wiele. Ponadto dorzucenie 100 tysięcy (losowa liczba) haseł na
początku Wikipedii było dodawaniem 50%, teraz 14% - pik na wykresie nie
będzie wyglądał aż tak *wulgarnie* :)

LL