[Wikipl-l] Niewolne grafiki

szwedzki suidisz w gmail.com
Śro, 10 Cze 2009, 12:41:18 UTC

W dniu 2009-06-10 10:36, Stan Zurek pisze:

> Skoro tak bardzo ubolewamy nad brakiem możliwości pokazywania logo w
> Wikipedii (opowiadanie słowami o obrazkach), to wprowadźmy jakiś
> mechanizm na użycie fair use. Commons to Commons, ale żeby w
> encyklopedii nie dało się znaleźć logo Solidarności (jedno z
> największych wydarzeń w Europie XX wieku), czy Windows - w dalszym
> ciągu najbardziej popularny system operacyjny na świecie to przyznacie
> sami, że coś jest nie tak.

Trochę mnie dziwi ta wypowiedź akurat w kontekście logotypów, bo poza
nielicznymi przypadkami (z których dwa wymieniłeś) nie są to jakieś
wybitnie encyklopedyczne elementy i to raczej firmom zależy na ich
promowaniu, nie nam.

Na Commons są niektóre loga, są też tolerowane wariacje na ich temat,
ciekawe, dlaczego naginanie zasad nie dotyczy czegoś bardziej wartościowego.

szw.