[Wikipl-l] pamięć o wikipedystach

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 8 Cze 2009, 08:37:42 UTC

2009/6/8 Dorozynski Janusz <dorozynskij w wampnm.webd.pl>:
> [...]

Ogólnie służy do zgłaszania wszelkich uwag i pytań dotyczących
Wikipedii, przez osoby, które z różnych względów nie chcą tego robić
publicznie. Polityka prywatności obowiązująca w ramach OTRS traktuje
te maile jako prywatne i jako takie obowiązuje w stosunku do nich
normalna, powszechnie obowiązująca w cywilizowanym świecie tajemnica
korespondencji.  Do ich upublicznienia potrzebna jest zgoda osoby,
która dany mail napisała.

Powody dla których piszący wolą zachować dyskrecję są bardzo różne.
Np: pisze profesor znanego uniwersytetu, że zauważył błąd ale nie chce
go zgłaszać przez "zgłoś błąd", bo w jego środowisku to nie jest mile
widziane, że on bawi się w Wikipedię.  Spory procent zgłoszeń piszą
ludzie których bezpośrednio dotyczy treść hasła i którzy nie chcą aby
ktoś wiedział, że interweniują oni w swojej własnej sprawie. Albo:
zgodę na udostępnienie zdjęcia na GNU FDL otrzymujemy od zawodowego
fotografa, który pragnie pozostać anonimowy, gdyż w agencji
fotograficznej, w której pracuje nie byłoby mile widziane, że
udostępnia zdjęcia na wolnych licencjach itd. itp.

Co do tego maila w sprawie Togo to on był podpisany imieniem i
nazwiskiem i z jego treści wynikała, że ta osoba chce powiadomić
społeczność wikipedystów o jego śmierci, ale nie została udzielona
zgoda na ujawnienie treści całego maila.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/