[Wikipl-l] Nowe statsy

Peter Domaradzki belissarius26 w gmail.com
Śro, 3 Cze 2009, 03:54:41 UTC

No i tu wracamy do odrzucanej przez wielu kwestii zachęt, czyli
nagradzania za np. udany debiut, czy za pierwszych 10, 20, 50
artykułów. Nie zabierałem głosu w kawiarence w dyskusji o
odznaczeniach, bo pewnie komuś przyszłoby do głowy, że pcham się by
dostać jakiś order. Oświadczam w tym miejscu, że ja ze wszelkich
nagród i odznaczeń (choćby powstała taka kapituła i zaczęła
przyznawać) dożywotnio rezygnuję, nakłaniając także innych userów z
dużym stażem oraz wszystkich funkcyjnych do złożenia podobnej
deklaracji. Natomiast mam świadomość tego, że ludzie, a więc również
wikipedyści, są próżni i spragnieni wyróżnień. I nie chodzi o to, by
Wikipedysta:Belissarius przyznał Wikipedyście:XXX ślicznie kręcącą się
gwiazdkę, bo jest to wyróżnienie bardzo osobiste i w gruncie rzeczy
nic nie znaczące. Nie wiem co trzeba zrobić, nie wiem jak trzeba
zrobić, ale niewątpliwie musi powstać jakiś system zarówno zachęt, jak
i ograniczeń, by do pl:wiki napływali najlepsi i by w niej zostawali.
Nie służy temu - niestety - coraz większe komplikowanie systemu
edycyjnego utrudniające nowicjuszom zrozumienie o co w tym wszystkim
chodzi, jak i radosne dopuszczanie do edytowania absolutnie wszystkich
(jedyny z tego zysk, że Adam ma co robić).
Co do ru:wiki - musimy pamiętać, że Rosja liczy sobie czterokrotnie
więcej mieszkańców niż Polska i że coraz więcej ludzi ma tam komputery
i dostęp do sieci. Musimy liczyć się z tym (i pogodzić), że w pewnym
momencie nastąpi wyrównanie proporcji i ru:wiki zajmie należne jej
trzecie miejsce (po en:wiki i ch:wiki), a my będziemy gdzieś na 6-7
pozycji, choćby z tego powodu, że jest nas mniej, a i ze znajomością
języków obcych też u nas nie najlepiej. Wikipedia dąży do równania i w
pewnym momencie musi nastąpić wyrównanie nasycenia komputerami i
dostępem do sieci na całym globie...
--
Piotr 'Beliss' Domaradzki